F
F.d. 4989
Guest
Är det någon som har erfaranhet av gasoldrivna elverk.
är det samma ljudnivå som på bensindrivna?
är det samma ljudnivå som på bensindrivna?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Jag har gasol drivet elverk fastmonterat i bilen en kanon grej går väldigt tyst du kan sova i bilen om det går så tyst är det MVH Bosse
Jag använder bara LPG gas tankar på tappen har tank 60 liter tankar ca 1 gång per år ds
Synd att det inte finns elektriska Elverk,måste vara det tystaste alternativet!
Pieper i Gladbeck Pieper Freizeit GmbH & Co.KG - Startseite konverterar Honda Elverk från EU10i och uppåt till gasoldrift.
De brukar visa dessa på Düsseldorfmässan varje år och de blir nästan ljudlösa.
Nackdelen är att förbrukningen blir hög och det är svårt att motivera kostnaden jämfört med bensin. Energiinnehållet i gasol är avsevärt sämre än i Bensin samt att man bara får medföra 2x11kg i en husbil utan att utsättas för problem.
Ett smakligare alternativ med gas är nog Gasperini i så fall. Säljs av Reimo www.reimo.com