Anki o Claes 950
FD HBK Medlem
Om ni ska inhandla gasol i Mönsterås se till att ni har kontanter med er.
De tar nämligen en kortavgift på fem kronor
De tar nämligen en kortavgift på fem kronor
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
När det gäller BABS betalar många företag både en abbonnemangskostad som är ganska hög, plus kostnaderna för terminalhyra, plus t.ex. 3 kr per betalning plus 3% på beloppet!
Jag kan lova att det blir långt mer än de 5 kronor som diskuteras. Om företaget har få kortköp kan det lätt bli 50 kr per köp totalt! Vad blir resultatet? Man kanske struntar i kortterminalen helt och begär bara kontant betalning?! Det förenklar ju inte för någon.
Enligt gällande avtal är avgiften för Kontokort 68 öre/köp.Men på kreditkort är avgiften som du skriver.Det företag jag arbetar på har 3500 kunder om dagen och ca70% använder kort av något slag,utan någon avgift i kassan.
Anders.
Ofta är betalmaskinerna anslutna med egna telefonlinjer ut ,då har du en abbonemangskostnad här plus en öppningsavgift för varje samtal (dragning).0.5kr.x500kunderx365dagar/år=91000kr. i bara telesamtal.Man kan också fundera på varför bankerna gör sådana hiskeliga vinster på svenska marknaden när räntan nästan är obefintlig. Ingen bank har ännu velat tala om hur mkt pengar dom tjänar på korten.Enligt gällande avtal är avgiften för Kontokort 68 öre/köp.Men på kreditkort är avgiften som du skriver.Det företag jag arbetar på har 3500 kunder om dagen och ca70% använder kort av något slag,utan någon avgift i kassan.
Anders.
Jag håller med om att regler skall följas men...
En handlare som har en låg omsättning, kanske endast fyller Gasol.
Som sin affärsidé har de lagt priset på en prisnivå där priset ligger långt under normala gasoldepåer.
Kunder strömmar till och efterfrågan på kort blir stor, så stor att handlaren är villig att ta den kostnad som terminal avtal uppkoppling mm tar för att ge den servicen till sina kunder.
För att behålla det låga priset bestämmer sig handlaren för att ta en avgift för att finansiera sina utgifter på terminal mm.
Utan att säga var jag tycker...
Var tycker ni att pengarna skall tas?
1. Från alla = höja priset på gasolen.
2. Från de som vill betala med kort för att få servicen.
3. annat sätt?
Gillar diskussioner det kommer något gott ur!
Sköt om er där ute.