• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol startar inte

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Jag har nyss fått gasolfilter installerat. Efter det har gasolen funkat. Nu i veckan bytte jag vänster tub eftersom vi skulle iväg och jag ville ha två fulla tuber. Nu försöker jag starta gasolen och det är heldött.
jag har tryckt på den lilla gröna knappen på regulatorn flera gånger under minst 5 sek /gång.
Har även tryckt på återställningsknapparna på slangarna till tuberna.
Det är helt säkert handhavandefel men hur ska jag göra för att få igång gasolen. Har testat både kyl och spus och det är heldött på gasol. Alltså kommer det inte fram någon gasol.
Hur ska jag göra för att få igång det? Förklara gärna utifrån bilden.
Hoppas på hjälp..

1657392340940.jpeg
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Gasolslangen från gasolflaskan ser ut att gå i båge över anslutningen den högra. Jag skulle nog koppla från den nya flaskan och öppna kranen för att blåsa ut och kolla att det funkar. Vad är det för märke på anläggningen tror du. Elkablarna kan vara värme till 12 v anslutningarna.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Tycker det stora gula vredet ser ut som en manuell väljare.?
Misstänker att problemet finns i krocksensorn. Då jag monterade krocksensor hos Montera West fick jag instruktionen att trycka in den lilla gröna knappen långsamt och sedan släppa ut den riktigt riktigt långsamt. Det skulle ta minst 10-15 sekunder att släppa ut den lilla knappen.
 

Stefan Nordberg

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
30824
Medlemskap
2024
Jag har nyss fått gasolfilter installerat. Efter det har gasolen funkat. Nu i veckan bytte jag vänster tub eftersom vi skulle iväg och jag ville ha två fulla tuber. Nu försöker jag starta gasolen och det är heldött.
jag har tryckt på den lilla gröna knappen på regulatorn flera gånger under minst 5 sek /gång.
Har även tryckt på återställningsknapparna på slangarna till tuberna.
Det är helt säkert handhavandefel men hur ska jag göra för att få igång gasolen. Har testat både kyl och spus och det är heldött på gasol. Alltså kommer det inte fram någon gasol.
Hur ska jag göra för att få igång det? Förklara gärna utifrån bilden.
Hoppas på hjälp..

Visa bilaga 224177
Provat att också trycka in den svarta knappen närmast kran, efter att den öppnats ? (Läckage-säkerhetsventilen)
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Tycker det stora gula vredet ser ut som en manuell väljare.?
Misstänker att problemet finns i krocksensorn. Då jag monterade krocksensor hos Montera West fick jag instruktionen att trycka in den lilla gröna knappen långsamt och sedan släppa ut den riktigt riktigt långsamt. Det skulle ta minst 10-15 sekunder att släppa ut den lilla knappen.
Hjälper tyvärr inte
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Nu har jag testat alla förslag som kommit här. Tack så mycket för alla försök!
Tyvärr har det inte hjälpt. Min egen teori är att flaskväljaren inte funkar. Vad jag än gör så visar den på rött. Den stora gula har rött på ett ett håll och grönt på det andra. Jag har provat i alla lägen på den och likväl ändrar sig inte flaskväljaren.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Har du kollat nivån i flaskorna?
Den högra flaskan indikerar tom enligt mej.
Prova att ställa flaskprioriteraren mot den vänstra flaskan, på bilden ser flaskratten stängd ut på vänstra flaskan.
 
Toppen