• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol priser och annat tänka på runt gasol i eu

amek6064

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Åsljunga
Jag byter ut mina P11 tuber lokalt på något som heter ringgas i Eket utanför Örkelljunga för runt 300 kr kommer tyvärr inte ihåg exakt men för vara säker säger jag runt 300 men har för mig att de var strax under än över ?? Vilket jag fått för mig är rätt billigt ? Vad ligger priserna på generellt i övriga Europa och var är det billigare än andra länder? Och vi ska först till Kroatien sedan vidare till Frankrike sedan Spanien kan vara bra med tips på om de billigare i de ena landet än de andra givetvis Bernt & Anita
 

FURUDAHLS

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
33721
Medlemskap
2024
Ja vi långligger också en eller två månader och det är ju inte många minuters jobb för att komma iväg. Vi har ju också markis o dylikt ute. Sen kan det också vara så att det inte finns lpg just intill och då är det inte roligt att cykla. Dessutom så får man oftast inte tanka lösa flaskor på mackarna.
 

bengtic

HBK Medlem
Inlägg
562
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Jag har sett på Bahia en del som har flera spanska eftersom de tar slut ibland när det blir dåligt väder, man betalar 30eu i depostion så får man ett kvitto så kan man lämna den tillbaka när man åker eller så fyller man och använder på hemvägen.
Man kan fylla den på Gasolfyllarna och ta med den tillbaka sen. Man kan faktiskt klara sej helt utan svensk flaska, gasolfyllarna har också en mycket bättre regulator en de som finns i spanien som är kinesiska. De slangarna man köper där är gjorda att sitta efter en regulator -lågtryck.
 
Toppen