• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasol i Berlin

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Det börjar bli lite kris nu -den sveska gasolen snart slut!!
Undrar om någon kan upplysa mig om var i Berlin (eller närheten) jag kan köpa en tysk gastank/flaska (med överfyllnadsskydd, mätare etc) samt adapter till svensk regulator ???
Lasse W
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: gasol i Berlin

Det börjar bli lite kris nu -den sveska gasolen snart slut!!
Undrar om någon kan upplysa mig om var i Berlin (eller närheten) jag kan köpa en tysk gastank/flaska (med överfyllnadsskydd, mätare etc) samt adapter till svensk regulator ???
Lasse W

Prova : Fritz Berger Markt / caravan Company Berlin Scötzau , Heinrichstr. 7 ,
12207 Berlin-Lichterfelde .

De har den bruna tyska tuben , denna kan du sedan byta när du vill på en byggmarknad Bauhaus t.ex. Mycket praktiskt.
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: gasol i Berlin

Tack för ditt svar Sharky -jag gjorde som du skrev-köpte en tysk flaska..
Men jag var egentligen ute efter en tank (som ser ut som en vanlig flaska-men med inbyggd övertrycksventil mm ) har nu "lärt mig " att sådan säljs bara hos WYNEN i N Tyskland (återförs.saknas )
Resultatet av denna okunskap är att vi nu ligger och fryser om nätterna nere i Italien eftersom vi måste spara på vår enda flaska-den tyska som inte går att fylla /byta här (?)
Hälsn
Lasse W
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: gasol i Berlin

Köp en Alu-gas tankflaska på vägen hem! Denna tank flaska har jag och köptes med tanke på Italien. När jag var i Italien så använde grannarna på campingen italienska flaskor som de hyrde på campingen och kopplade in på sina tyska kopplingar via
adapter.
 
Toppen