• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol-bluff

Jerry1

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
29582
Medlemskap
2024
Hej,
Ta med våg och väg Era flaskor!
Jag är arg. Jag är uppkörd!
Jag har köpt gas hos gasfyllare och även köpt färdigfyllda 11-kgs flaskor från andra leverantörer.
Senaste tiden har jag i efterhand kollat vikten jag fått, och funnit att dom inte alls blir fyllda med 11 kg gas.
Ingen flaska var ordentligt fylld. Kollade även kompisens nyfyllda flaskor.
Det fuskas tydligen. Jag har mätt med bagagevågar. jag har två olika, och dom ger samma vikt, så de bör väga rätt.
Taran (=tom flaska) står ju på flaskan. Jag har funnit en så dålig fyllning som 8 kg istället för 11 kg. Medelvärde ca 9 kg.
Jag har inte varit i läge så jag kunnat klaga vid köptillfället, då jag inte har haft våg med mig, men skall göra så i fortsättningen.
Jag rekommenderar att Ni också tar med en våg!
Hälsningar
J
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes 2 typer tilbud fra påfyllere, fast pris som går ut i fra at flasken er tom og pris pr. liter påfyllt. Vet du at det er igjen litt på flasken så er første variant ikke det du ønsker. Det tredje alternativ bytte av flaske er som regel dyrere og er en variant av fast pris, inget avslag for at det er igjen gass i flasken.

Men bytt til tank og betal alltid for det antall liter som det er plass til :D
 
Toppen