• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin gpi-fil storlek

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Har problem att få ner rätt fil som ska va på ca 500mb, trots att jag är inloggad. Gpi-filen blir på 1 kb, nångång har jag fått ner en fil på 81999kb. Har loggat in/ut ett flertal ggr. Testat med både chrome och edge och även från mobilen med samma resultat.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag har provat att ladda ner just nu och det är inga problem. Det kan dock ta lite tid och det är viktigt att man inte lämnar sidan innan nerladdningen är klar. Laddade ner med Edge och filen är 591Mb
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Jag har provat att ladda ner just nu och det är inga problem. Det kan dock ta lite tid och det är viktigt att man inte lämnar sidan innan nerladdningen är klar. Laddade ner med Edge och filen är 591Mb
Ja, nä jag lämnar inte sidan för tidigt. Jag ser i början av nedladdningen hur stor filen är och när den blir "klar". Verkar snarare som att sidan inte känner av att jag är inloggad.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag provade nu att ladda ner till min iPhone och det fungerar och filen blir 590Mbyte.
Verkar som ni har Android och det har jag tyvärr inte någon just nu att testa med.
Ni surfar inte privat eller har blockerat Cookies?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag får fram felet med Chrome på Windows nu men inte med Edge eller Safari. Så jag får felsöka vidare, återkommer.
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Jag provade nu att ladda ner till min iPhone och det fungerar och filen blir 590Mbyte.
Verkar som ni har Android och det har jag tyvärr inte någon just nu att testa med.
Ni surfar inte privat eller har blockerat Cookies?
Jag har android på luren, Windows på datorn. Normal inställning ang. cookies. Har tidigare funkat att ladda ner
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Det verkar som det är problem med Chrome och jag har konstaterat följande:
På Mac så fungerar det med Safari men inte Chrome. (Chrome 98.0.4758.102 fungerar inte)
På en äldre Androidpadda som ej har uppdaterats så fungerar det. (Chrome 98.0.4758.87 fungerar)
Windows Edge fungerar med Version 98.0.1108.50 men den är ju baserad på Chrome så senare utgåvor kanske inte fungerar.
Ange gärna vilka versioner ni har på Chrome o Edge så kanske det blir lättare att förstå vad som händer.
Vad jag kan se är att Chrome avbryter nedladdningen när 1:a bilden kommer och det är möjligt att Chrome tolkar gpi som en textfil av misstag och därför avbryter nedladdningen. Vi felsöker vidare......
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Jag har på datorn testat med chrome(98.0.4758.102) , edge(98.0.1108.55) och opera. På luren har jag testat chrome och precis nu även firefox, men utan framgång
 

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Testade nu även med firefox på datorn med negativt resultat. Står ju att filen är på 728 byte innan jag trycker igång nedladdningen.

vvv.jpg
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jo den är 728 byte stor innan 1:a bilden laddas ner. Jag ska testa lite andra saker men troligen har det med att göra att gpi filen tolkas fel och kanske måste zippas i fortsättningen.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
På mobilen brukar det vara standardläsaren som bestämmer, dvs på iPhone/iPad så är det Safari som gäller och olika läsare ger bara olika gränssnitt men motorn är den som skeppas med HW. På Android är det Google i botten så det blir nog samma resultat oavsett läsare.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag uppdaterade just Chrome till 98.0.4758.101 på Androidpaddan och det fungerar att ladda ner. Verkar som Google har backat 98.0.4758.102 från Appstore pga. någon bug som kanske är denna med gpi.
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
425
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Jag hade tidigare problem med att hämta nya stora kartofiler från Garmin. Det var något med brandväggen i routern som spökade.
När jag satte en nätverkskabel direkt från datorn till fiberdosan fungerade det.
I dag har jag en annan router och nu fungerar det via routern också.
Jag använder Edge som webbläsare.
 
Toppen