• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 760

kjell2

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Härryda
HBK-Nr
23117
Medlemskap
2027
Hej God fortsättning Vet någon som kan hjälpa mig att ställa om Garmin 760?
Idag så när jag har anget plats så vissar sig bara ankomst, men jag vill även se aktuel hastighet. Ringde till Garmin support dom kunde inte hjälpa mig men någon i klubben kanske kan.

Hälsningar Kjell :santa1:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760

På min så kan jag bara se angiven hastighet när jag trycker på "knappen" längst ner till vänster där det står när man kommer fram .

Hastigheten visas bara i det fönstret när man inte "navigerar" utan bara kör och har den på slagen .

En annan smidig grej är ju om du klickar på bilen så kommer det fram dels kordinaterna som du är på och dom kan man ju spara lätt samt kan man ju klicka på Sjukhus,polis samt bränsle och får då fram dom närmaste samt i vilken riktning dom ligger .

En sak som jag störde mej lite på var att jag bara skulle till en stad så var jag tvungen att slå in en gata men det behövdes ju inte om man går in på "vart" och sedan på flik 2 "städer" och typiskt så hittade jag denna funktionen efter semestern ;) :) ...
 
Senast ändrad:

kjell2

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Härryda
HBK-Nr
23117
Medlemskap
2027
Sv: Garmin 760

:santa-5-icon:Hej Tack för det tipset, Men som sagt är det någon som vet om det går att ställa om när man har angett adress så vissa bara ankomsttid. Jag vill hella tiden se aktuel hastighet och kan tänka mig att trycka att se ankomst tid
MVH Kjell
 

ÅLEG

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Åland
HBK-Nr
1583
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760

Tryck en gång till, på "ankomsttid" (hastighet) och mycket användbara data visas.

MVH / Hasse
 

Rolle-car

FD HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
2190
Medlemskap
2021
Sv: Garmin 760

Då svarar ja på det här inlägget så kommer det högre upp på listan för jag är intresserad jag med
 

ÅLEG

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Åland
HBK-Nr
1583
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760

Allt fås inte samtidigt.
Med målet eller kartan förvalt fås ankomstiden resp. medelhastighet.
Med tryck på "tiden/hastigh." fås mera data tillfälligt
(onödiga (?) - men konverterbara svar på frågan?)
"Tillbaka" är användbart och vips är kartan tillbaka.
Finns skrivet i 760-beskrivningen också.

MVH / Hasse
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Garmin 760

Hej här kanske det kommer en dum fråga men det är ju det forumet är till för:twitcy:

Jag vill lägga in namn på kompisar och adress o kordinater hur gör man då? Har suttit här o försökt. Har endast en snabbstartshandbok hittar ej det.
Vad jag fått in är adresserna./sus
Har nu hittat var jag skall gå in.
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760

Hej här kanske det kommer en dum fråga men det är ju det forumet är till för:twitcy:

Jag vill lägga in namn på kompisar och adress o kordinater hur gör man då? Har suttit här o försökt. Har endast en snabbstartshandbok hittar ej det.
Vad jag fått in är adresserna./sus
Har nu hittat var jag skall gå in.

Jag postar även detta här som jag skickade till dej om någon mer har frågor om det .

Om du har hittat var någon bor så kan du spara den i favoriter och då kan man skriva in namn och även telefonnummer , Alternativt så kan man även spara från senaste sökta och då hamnar den i favoriter och därefter så kan man gå in i favoriter och byta namn och även lägga in telefonnummer .
Vill man sedan använda telefonnummret så kan man ju ringa via GPSens Bluetooth och då även koppla ihop den med sin mobil så får man handsfree .

Just GPS positionen då blir det lite mera knapptrycking .

Om du vill dela med den just med GPS positionen så får du gå in där denne person har sin punkt ex i favoriter och till mej ex .
och då klickar du på min bostad och visa karta och sedan ange position så man "lurar" GPSen att man är där .
Sedan går man tillbaka till menyn med " adress, kör hem, intressantea platser osv ....och tryck pil ner till kordinater och då får du fram kordinaterna för just den platsen , det låter krångligt men det är enkelt .
Trycker du även på nästa och visa karta så ser du att du är på rätt ställe .


Mvh Bengt-Åke
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.063
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760

Som nämnts ovan är det inte helt inuitivt hur man skall göra för att komma till centrum av en ort eller stad.

I min gamla Navman tryckte jag OK på alla frågor efter orten, men hamnade då oftast på Bauernstrasse. Efter många besök på denna gata, förstod jag att man då fick den gata som stod först i alfabetisk ordning.

I min nya Garmin 660 slog jag ofta in Bahnhofstrasse, det brukar ju ligga mitt i stan i Tyskland.

Däremot höll det på att gå riktigt illa i höstas då jag skulle på begravning i Hultsfred. I brist på bättre adress slog jag in Kyrkogatan. Det var fint väder och då jag hade gott om tid stannade jag några gånger för att titta efter svamp. När jag enligt gps hade 30 min kvar gav jag mig iväg. Och kom fram i tid till Kyrkogatan - som visade sig ligga i Målilla (om än i Hultsfreds kommun). Med tur, ingen hastighetskontroll, inga älgar, inga barn, kom jag fram med 3 minuters marginal efter ett avslutande rally inne i Hultsfred.

Men nu vet jag att man kan ställa in på "Stad" och hamnar då i centrum.

Håkan
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 760

Jo det är också en finess som jag också hittade lite sent för jag slog in stad och sedan gata men jag pilade ju inte "ner" och lade märke till bara "städer" .
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Garmin 760

Hej God fortsättning Vet någon som kan hjälpa mig att ställa om Garmin 760?
Idag så när jag har anget plats så vissar sig bara ankomst, men jag vill även se aktuel hastighet. Ringde till Garmin support dom kunde inte hjälpa mig men någon i klubben kanske kan.

Hälsningar Kjell :santa1:
Har en 660 med samma problem. Blev glatt överaskad idag då jag provade min nya 200 till personbilen. Där visas ankomsttid till höger och aktuell hastighet till vänster även vid inlagd rutt. Nu har ju 200 endast Norden kartor, men frågan är hur 250 med eropakartor fungerar. Det är inte möjligt för 660 att visa hastighet i kartfönstret vid rutt.

Mvh, Peter.:)
 
Toppen