• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 1690 T

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Garmin 1690 T

Tyvärr,

Vi har bara jämfört på Garmins hemsida och det lutar åt åt Garmin 3790T, vi skulle också vara tacksamma om någon har redan skaffat en och har lite erfarenhet om de goda och dåliga sidorna..

hälsning
jyrki
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Garmin 1690 T

Jag har heller ingen egen erfarenhet av nüvi 1690, men på nedanstående länk kan du se en färsk test av marknadens populäraste navigatorer, där den är med.
Bäst i testet var nüvi 3790T, som Jyrki rekommenderade, men den ligger då också i en liten högre prisklass, då den är Garmins toppmodell just nu.

Bästa gps:en utsedd i stort test - Prylportalen
 

Barbro och Markku

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Västerås
HBK-Nr
5141
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 1690 T

Jag har nyligen köpt en Garmin 3790T. Har ännu inte hunnit prova den i "skarpt läge" bara lite kring Västerås. Det jag uppskattar än så länge är röstkommandot. Den har fungerat nästan felfritt. Smolk i bägaren är att jag lyckas inte ladda ner Archiescampings POI,s. Om det är GPS,n eller operativsystem Windows 7 eller jag som är den felande länken vet jag inte. På söndag bär det av ner till franska rivieran med mellanlandning i bl.a Moseldalen. Det är bäst att ta med Bordatlasen.

Hoppas att vi ses HBK:are.

Barbro och Markku
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Garmin 1690 T

Hej
Jag har en Garmin nuvi 1690 har inga erfarenheter av andra navigator än Nokias N95 har varit nöjd hittils men i dag när vi körde från Borås mot Jönköping så varnade den inte för fartkameror och hastighets begränsningen var fel i bland . Nu måste jag erkänna att jag missade den gratis upptateringe innom 2 månader som in gick, så eftermidsommaren den 26 kom jag ihåg att uppdateringe inte är gjort, upptateringe hade gått ut den 24
Den Använder googles när man söker och på alla ställen får den inte kontakt med nätet
Jag köpte min i Finland där ingick 1 år fri anslutning till nätet däräfter kostar det 75 € år men det går att använda navigatorn fast man inte är uppkopplad till nätet
Men det är ganska kul att kunna se ex. vädret on line på skärmen dit du ska
Ha de Paffw
 
Toppen