• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gardiner med list

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Hej!

Jag har en Knaus Sun Traveller, som jag skulle vilja förbättra vinterklimatet i. Min tanke är att sätta en gardin bakom de snurrbara framstolarna. Frågan är om det finns någon böjlig list som lämpar sig för att limma eller skruva fast runt taket bakom framstolarna, så att man kan sätta gardinen där. Eller finns det något annat smart sätt att fästa gardinen. Håller t ex kardborr?
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Gardiner med list

vi har sat gardinet op med tryk knapper som vi har skruet i ( er det mon trykknap på svensk også:wideeyed: )
det fungerer rigtig godt, mere varme i husbilen og gasolen holder 1 til 2 dage mere
gardinet har jeg syet af tykt velour med flece på bagsiden
hilsen Marianne
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gardiner med list

Det finns böjbara gardinlister som kan skruvas upp och förses med glidhängare för gardin. Det gäller dock att det finns plats att "stuva" undan gardinsjoket när de inte används. Jag tror KAMA har och jag har också sett det hor tyska tillbehörsaffärer på nätet.

Jag tycker tryckknappsvarianten låter bättre eftersom du slipper ett stort tygpaket hängandes, speciellt på sommaren när gardinen kanske inte används alls.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Gardiner med list

Hej jag skaffa värmegardin nyligen fästes med tryck knappar provat bara en gång tyckte den var bra.
 

Bilagor

  • DSCN1744.JPG
    DSCN1744.JPG
    1 MB · Visningar: 37

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Gardiner med list

Hmm tryckknappar verkar intressant! En dum fråga: Hur fäster man dom i bilens inredning, skruvas de dit eller finns det sådana som kan limmas fast?
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Gardiner med list

Man skruvar fast dem enligt bild.

Gardinet fästes även med snören i solskyddet.
 

Bilagor

  • DSCN1750.JPG
    DSCN1750.JPG
    552,8 KB · Visningar: 26
F

F.d. 9965

Guest
Sv: Gardiner med list

köpte du den färdig? Det verkar ju jättebra.
 
Toppen