Gurra du har så rätt i första stycket man måste använda huvudet i trafiken.
För övrigt har ju inte tiden när man tog sitt körkort en avgörande betydelse utan det är endast ett bevis på att du får framföra ett fordon på egen hand men med rätt behörighet.
Utbildning är inte fel taxikortet och förare av utryckningfordon kräver sitt.
Flygcertifikartet ja då får man ha sina timmar i luften annars får du stanna på marken så det reglerar sig själv.
Bra vore som tidigare påtalats att personer som utav läkare bedöms som fara för sig själva och medtrafikanter bör ses över om de är lämpliga bil förare.
Sedan är det ju rent trafikfarligt att det är personer som innehar a-c och d behörighet men inte är uppdaterade med dagens fordon.
Förövrigt är det ett mycket svårt beslut att ta fast man kanske borde ställa bilen för gott det är som med allt annat som bär imot.
Bra vore kanske om man tog steget av egen fri vilja.
Kanske en frivillig hälsokontroll då och då.
Den är ju obligatoriskt för förare i yrkesmässig trafik.
mvh// Reidar hbk 2179