• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Galaxy S3

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Samsung Galaxy s3 har ändå gått om Iphone i försäljning och android ökar i popularitet.

iPhone 5 står nu för 48,1 procent av alla sålda smartphones i USA. Android har tappat och står nu för 46,7 procent. Hur stor andel av dessa som är Samsung S3 förtäljer inte historien.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Galaxy S3

Apple er amerikansk, så det er vel naturligt de sælger godt derovre :)
Volvo, saab, kabe solgte også bedst i Sverige :)

Resten af verdenen kan lide android, også galaxy s3 selv svenskerne mobil.idg.se/2.1085/1.450799

Synes det er dejligt knarrevik, om du virkelig vil sammenligne dine apple produkter, med top android ditto :) og ikke de aflagte du have smidt i skuffen, for 4 år siden.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Galaxy S3

iPhone 5 står nu för 48,1 procent av alla sålda smartphones i USA. Android har tappat och står nu för 46,7 procent. Hur stor andel av dessa som är Samsung S3 förtäljer inte historien.

Ja dessa amerikaner :D

Enligt McDonalds säljs 550 miljoner Big Macs bara i USA varje år. Beror det på kvalitè eller något annat...

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Men det är ju självklart och gäller alla telefoner, men bara när du jämför wifi mot direkt internetuppkoppling?! :wideeyed:

Nu hänger jag inte med i din logik, mina iPhones/iPad är alltid aktiverade för både WiFi- och mobiluppkoppling. När de känner igen en WiFi kopplar de upp sig automatiskt med lösenord och allt.

Din ursprungliga fråga var: Hur fungerar det när man aktiverar något mera, och batteriet varar längre?

Även GPS är alltid aktiverad utan att batteriet dräneras. De flesta av mina appar kräver Platstjänster (GPS).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Resten af verdenen kan lide android, også galaxy s3 selv svenskerne mobil.idg.se/2.1085/1.450799.

Om det nu har någon betydelse så är din uppgift från maj.

Mycket har hänt sedan dess, tex iPhone 5.

Som jag tidigare nämnt har jag beställt en Samsung Galaxy med Jelly Bean enkom för att jämföra de senaste prylarna och operativsystemen. Jag kommer att jämföra på samma sätt som med tidigare utgåvor. Alla vet hur det gick då!

Om jag kan påverka min omgivning att skaffa de lämpligaste telefonerna/plattorna och apparna att använda i husbilen känner jag en viss tillfredsställelse. Det är alltför många som låter sig övertalas av munviga försäljare att skaffa fel prylar.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Galaxy S3

Om det nu har någon betydelse så är din uppgift från maj.

Mycket har hänt sedan dess, tex iPhone 5.

Som jag tidigare nämnt har jag beställt en Samsung Galaxy med Jelly Bean enkom för att jämföra de senaste prylarna och operativsystemen. Jag kommer att jämföra på samma sätt som med tidigare utgåvor. Alla vet hur det gick då!

Om jag kan påverka min omgivning att skaffa de lämpligaste telefonerna/plattorna och apparna att använda i husbilen känner jag en viss tillfredsställelse. Det är alltför många som låter sig övertalas av munviga försäljare att skaffa fel prylar.

Samsung s3 er kung ;) iphone5 er inta bedre end sidste års android, kanske apple inta tør uppgradere ios, bliver for tricky for brugerne med alt det nye ;)

Her er idg's kommentar til s3 lte mobil.idg.se/2.1085/1.473154?st=true&sts=http%3a%2f%2fwww.idg.se%2f2.1085%2f1.473154%2fsamsung-galaxy-s3-4g-solklart-bast-pa-snabbsurf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Carnival, varför inte prova och jämför de båda systemen först.

Jag skall ta mig an Jelly Bean inom kort, hoppas att jag inte blir lika besviken som på version 1.6 och 2.3 eller som andra HBK:are på S3.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Denna diskussion kommer att kunna pågå länge. Det är som att säga till en Audi ägare att Volvo är bättre eller tvärtom. Det finns säkert fördelar med både Apple och Android, men sen är det en vanesak att hantera dem och en fråga om hur och till vad man använder dem. :confused:

Själv kör jag bara Apple för att jag tycker det är smidigt och har fungerat mycket bra för mej. Nu när jag har IMac, IPod, IPhone och IPad så känns det avlägset att byta även om en telefon skulle vara lite bättre. Jag tycker att en av Apples stora fördelar är att det alltid funkar med att koppla/synka osv. Känns som en mycket större helhet än Windows lapptäcke och Android mm mm för att få ihop det till en helhet.:)

Nu vet ni vilken sida jag står på och jag väntar på att få höra liknande inlägg för Android och mot Apple. Men det kommer inte att övertyga mej ändå för min känsla ligger hos Apple oavsett om det kommer från USA eller ej. Tycker dessutom att det är enögt att säga att Apple kommer från USA och därför är tex Samsung bättre, ad använder ni för dator som ni kopplar ihop den med??? Kanske en med Windows, undrar vart det kommer ifrån...:twitcy:

Jag är alltså lika enkelspårig som de flesta...:wub:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S3

Det mesta inom denna bransch leds från USA, också Android som tillhör Google. Ericsson och Nokia som var störst för några år sedan för idag en tynande tillvaro och fler lär följa efter.

Visst är det trist att de amerikanska företagen kammar hem 90% av vinsten då nästan all tillverkning sker i Asien. Vad det beror på vet jag inte men det positiva är att miljoner kineser och koreaner är sysselsatta i denna industri.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Galaxy S4 till våren

Samsung-Galaxy-S4.jpg

Galaxy S4

  • Större skärm (6 tum?) för att fylla gapet mellan dagens 5-tummare och 7-tumsplattor.
  • Processorn blir på minst 4 kärnor om vardera 2GHz.
  • RAM-minnet blir såklart minst 2GB men frågan är om det räcker.
  • Kamera på 12-14 megapixlar.
  • För att orka driva allt detta mer än 30 minuter krävs ett större batteri både i storlek och prestanda. 3200mAh?

Kommer i januari eller april och är väldigt lik iPhone 5 fast i större format.
Jackfabrikanterna får ännu en gång ändra på fickornas storlek.

Det ser ut som om kameran har 2 objektiv och kan fotografera 3-dimensionellt?
 
Senast ändrad:

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Egentligen började tråden med batteritiden. Jag fortsätter med lite egen erfarenhet i detta spår. Galaxy S3.

Jag "tror" att styrkan på 3G uppkopplingen har stor betydelse. Om denna är låg söker mobilen efter en bra station hela tiden och det tar ström. Hemma där vi bor i raioskugga, och i princip inte kan använda mobilen, tar batterierna slut på 2 dagar utan att mobilen används. Med samma användningsgrad i ett område med full mottagningsstyrka räcker batteriet i en vecka. Allt annat avstängt.

Kan detta vara en förklaring till de olika erfarenheterna?
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Galaxy S3

Jag har precis samma erfarenheter, oavsett fabrikat på telefonen och värst av allt är när man åker omkring i bilen en hel dag i områden med sporadisk täckning. Dålig täckning måste äta batterier, jag har haft problem att få ett batteri att räcka en hel dag vid vissa tillfällen när jag hela dagen rört mej i områden med sporadisk täckning, samma telefon med samma användning och inställningar kan räcka en vecka annars.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Galaxy S3

Jo begränsningarna består utav att jag måste få min små appar godkända innan de går att använda av mig och mina vänner, om jag inte Anv Android.

Eftersom jag har många vänner som är duktiga på just skriva kod blir det en del små roliga appar som vi gemensamt använder. Senaste appen var en enkel liten app för att remota en webcam på ett gemensamt ställe.. Och i Android är det mycket lättare att göra som man själv vill.

Samt att jag moddar min lur med tex Cyanogen mods för att jag tycker det är roligt och ibland tom bättre än orginal systemen. Senaste Gelé bönan från samsung för S3 kör jag just nu, och den verkar vara helt ok.

smaken och användningsområdena är olika för oss alla, jag gillar att gå mina egna vägar. Finns det ingen väg så gör jag en.. ;)

/Freddy

Knarrevik?! Hallå?
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Galaxy S3

iPhone 5 står nu för 48,1 procent av alla sålda smartphones i USA. Android har tappat och står nu för 46,7 procent. Hur stor andel av dessa som är Samsung S3 förtäljer inte historien.

Källa tack!

Marknadsandelar worldwide är väl ändå mer relevant?
Jag presenterar lite statistik från Gartner (november 2012):

Worldwide Mobile Device Sales to End Users by Vendor in 3Q12 (Thousands of Units)
T1.jpg

Worldwide Mobile Device Sales to End Users by Operating System in 3Q12 (Thousands of Units)

T2.jpg

Apple är så ruskigt omkörda, kom inte och påstå annat, oavsett om du tycker om det eller inte!
 
Toppen