Dag 48 lördag 15 / 1.
Efter fm fikat kör jag vidare på N- 340 för att vara så nära kusten som möjligt samt att jag inte gillar att köra på motorvägar. Speciellt inte en dag som denna när jag letar efter en bra plats att stå några dygn på med havsutsikt och nära att ev ta ett dopp.
Kör till Babate vid kusten. Som tillhör området Cadiz. Följer skyltar till Playa och hamnar på en återvändsgata vid en hamn.
Promenerar utefter kajen så långt som det går. Promenadvägen fortsätter 90 grader till höger. Där ser jag denna förbjudsskylt. i naturen.
Runt nästa hörn ser ser jag vad jag letar efter. Nämligen en stor grusplan med plats för många HB.
Nära till havet. Det står en HB med rolig text i bak.
.
Hit tänker jag att jag skall flytta in. Så jag går genom området och ut på gatan och svänger höger och höger för att komma tillbaka.
Hittade en bra plats och börjar med att laga lunch. Försökte att koppla upp mig på "nätet" på laptopen. Men internettdelningen från telefonen funkade inte idag heller. Så det var bara att fälla ner locket och göma laptopen dra för gardinerna och gå ut.
Såg en person som badade, en kort stund. Endast ett fåtal simtag. Förmodligen kanska kallt.
Sen en lång promenad på en ganska folktom bred anlagd strandpromenad med vakra mönster. Promenaden var nog ett par km lång.
Ser snart detta hus med utsikt över havet. Det ör mycket trevligt att kommunen eller ett privat företag bygger eller har köpt ett hus för dessa människor som verkligen behöver en vacker utsikt.
Fortsätter tills strandpromenade tog slut vänder tillbaka via små gater några kvarter in ifrån havet räknat. Är alltid intressant att se hur folk lever och hur husen ser ut.
Går förbi en skola. På en smal gata har någon ockuperat den sama trottoaren med kläder samt andra har parkerat. Att många gånger köra upp på en trottoarkant kan mycket väl bli skador på framvagnsinställningen. Men det är ju vanligt i många länder utanför vårt land.
Att parkera så här nära ett gatuhörn innebär ofta att jag har svårt att svänga 90 grader. Men jag har ju lärt mig att undvika äldre bostadsområden. Men hamnar ju där ganska ofta när jag följer skyltarna till playan. Elledningarna är inte enligt svensk standard.
När det inte är tillåtigt att parkera på trottoaren så sätts hinder upp.
Det blev en och en halv timmes prommenad. Så en behövlig vila hemma med en god bok intogs. Nu läser jag boken "Heroin" av Unni Drougge.
Vid 17 tiden kommer en man gående med två tavlor i handen. Han vinkar att jag skall komma ut. Påstår att jag skall betala p - avgift!! Varför få??
Jag har inte sett någon skylt om det. Han visar fram ett block / häfte med förtryckta kvitton. 2 euro för att sova 10 euro för något annat som jag inte förstår. Jag frågar om han talar engelska eller tyska. Men det gör han inte. Så jag skakar på huvudet och lämnar honom. Går till en spanskreggad HB och pratar med ett par. De talar skaplig engelska. Jag förklarar vad jag har varit med om och de skakar på sina huvuden.
Efter en stund kommer mannen fram hit och vill ha betalt. Men HB spanjorerna talar honom tillrätta. Vi betalar inte - det här är en gratis plats att stå på. Så mannen försvinner efter en stund.
Tur att det finns spanjorer bland oss utlänningar.
Försökte på kvällen att skriva här i tråden på laptopen men lyckades ej få in internetdelningen. Så jag väntar till i morgon och hoppas då ha bättre tur.
Körde 2, 7 mil
Som ni ser så idag söndag morgon funkade det. Hoppas att det är så hela tiden. För jag blir kvar här några dagar.