Dag 32 torsdag.
Fortsätter med lite mer statistik.
Matlagningen inkl två lampor över spisen tog alltså 16 % - enheter från batteriet. Efter matlagningen skrev jag här med laddningen på från batteriet samt såg på Aktuellt och politikbyrån totalt drygt två timmar. Batterikapaciteten minskade då med 5 % - enheter ner till 58 % sen gick jag till sängs.
Idag kl fem var batterikapaciteten 54 % alltså hade nattens förbrukning varit 4 % - enheter, för bara kylskåpets datachips, cirkulationspumpen för uppvärmningen på sennatten och kanske något mera som jag ej känner till.
Igår åkte Kalle till Repsol och böt sin spanska P 11:a till ett pris av 15 Euro. Jag har tankat lpg på Campsa vid AP 7: an för 0,819 per liter och på Repsol i Benidorm för 0,90 per liter. Två liter motsvarar ett kg har jag fått lära mig. Så 22 lit á 0,819 =18,018 och 22 lit á 0,90 blir 19,80.
Det är alltså billigare att byta en P 11:a än att tanka lpg vilket förvånar mig mycket. Vid lpg behöver personalen endast ta emot betalning, för kunden gör jobbet. Men vid flaskbyte måste personal låsa upp ett hänglås eller liknande. Personal kostar tid och pengar, tycker jag. Därför bör lpg vara billigare.
För min del anser jag att det är värt att köpa lpg för att slippa hanteringen med flaskorna. Det är trångt i gasskåpet där en slang skall skruvas loss och sedan skall flaskan ut och den ca 25 kg tunga fyllda flaskan lyftas in och slang skall skruvas fast.
-----------
På denna asfaltsbelagda parkering finns det flera avloppsbrunnar där man kan tömma svart - och gråvatten. Det blev dagens första arbetsuppgift efter att det hade blivit ljust kl 08.
Sen drog jag vidare till Lidl och köpte några kartonger Arestel, efter rekomendationer av Lottie
Nästa stopp på en bensinstation för att tanka lpg. Tyvärr var gasen slut på Cepsa så det blev nästa bensinstation. Att använda apen myLPG.eu är behändigt. Men när en adress ej stämmer överens med min gps så blir det besvärligt. För att följa telefonen samtidigt som att köra har sina sidor. Nåväl kom ju fram till slut efter några felkörningar.
Men
Att först räkna ut hur många liter man vill ha och sen mulitplicera det med 1,290 euro per liter är ju svårt när jag vill tanka fullt. För jag ville betala med sedlar. Vet ej hur det går till om man använder kreditkort.
Samma sak med lpg som kostade 0,798 euro per liter. Så jag tankade inte fullt idag.
Ställde därefter in gps:en på Motril. Men stannade för natten i Adra. Hittade platsen i vår "Husbilsplatser". Det är en bra kosnadsfri parkering. Det stod tre HB här när jag kom vid 13.30 - tiden. Det fylldes på med lika många till under em.
Nu blev det en sen lunch innomhus. Därefter en promenad till stranden Det var 16 grader i vattnet några meter ut.
Fin stenstrand. Några badade men ej jag.
Såg ett djur i vattnet som såg ut som en manet.
Men det var det nog inte. För den hade några armar, alltså förmodligen en liten bläckfisk,
Gick hem och hämtade min solstol och bok samt två frukter.
Satt och läste en stund. Men solen gick i moln och jag gick åter hem.
Tog en ny promenad på strandpromenaden i en mårklig dimma eller dis.
Efter en stund såg jag inte havet.
Men en infotavla fanns där fullt synlig.
Längst till höger finns en text på engelska.
Trevlig utsmyckning med sittplatser.
Till vänster i bild är Medelhavet bakom dimman / diset.
I morgon är det årets sista dag
så jag vill önska alla
Ett Gott Slut och Ett Gott Nytt Husbilsår!
Körde 7,7 mil