Dag 513 fortsättning.
Jag trodde att svaret ovan skulle bli ett eget inlägg och inte komma in i det som jag höll på att skriva.
Om vanliga Pb 1 har stänkskydd så skulle jag inte behöva byta vindruta så ofta. Det här var andra gången på tre år.
Efter att ha lämnat ifrån mig min HB promenerar jag några km till Tyresö Centrum för att besöka biblioteket under tiden. Men det var inte öppet då jag kom. Satte mig på en bänk och väntade tills de öppnade kl 09. Då jag gick in och läste tidningen Vagabond.
Sen promenerade jag tillbaka efter att ha gjort ett fysiskt besök på Handelsbanken. Vilket är mycket sällan nu för tiden - när man gör nästa allt "på nätet" numera.
Kl 11 hämtar jag HB:n och kör till besiktningen i Högdalen. Jag besiktigade visserligen i april 2021 men då blev sista dag till 31 /3 2022.
Då planerar och hoppas jag vara någonstans i västra EU på väg norrut. Därför utnyttjade jag den nya möjligheten att besiktiga tidigare. För nu skall jag besiktiga nästa gång under hösten 2022. Vilket stämmer bättre med mina planer att lämna Sverige för nästa vintersäsong runt Medelhavet / Marocko.
När nu dagens två "arbetsuppgifter" var avklarade så körde jag till Liljeholmen för att hämta min kära Lottie.
Vi körde till min lägenhet i Östra Mälarstrand i Västerås för att tillbringa resten av em och kvällen där.
Jag parkerade på en stor allmän p-plats i utkanten av bostadsområdet. Där är det avgiftsfritt mellan kl 18 och kl 09.
Här har jag fortfarande bara tv 4, tv 6 och en finsk kanal på den vanliga teven. Nu lade vi in tv 4 play på min laptop för att kunna se sena tv program tidigare.
Dag 514 tisdag.
På morgonen gick jag och flyttade min HB till en avgiftsfri plats på en bostadsgata i närheten av E 18, ca tre km från lägenheten. Sen cyklade jag tillbaka. Finns ju ingen anledning att parkera på en avgiftsbelagd plats, när man kan cykla eller gå några km. Det blir ju även lite motion då.
Idag regnade det, så vi var inne större delen av dagen. Lottie och jag tog en kort promenad i den lilla skogen mellan lägenhetshuset och Mälaren när det duggade svagt.
Dag 515 onsdag.
På fm cyklade jag och hämtade HB:n. Körde till lägenheten för att hämta Lottie. Vi fortsatte till en skog i närheten av Skultuna för att leta efter kantareller och trattisar.
Det gick inget vidare i början. Men efter en halvtimme så hittade vi några svampar. Vi såg många "skaft" utan "hatt". Vi tror att det har varit djur som har mumsat i sig överdelen av trattisarna.
Men efter ytterligare en stund så hittar vi massor. Skönt. Verkligen roligt att det fortfarande går att hitta mycket svamp.
Några enstaka gula fanns det även.
På ett ställe såg jag att någon hade bråttom iväg
När vi gav upp så hade vi drygt tre kg orensad svamp.
Lunch åt vi i HB:n. Därefter skjutsade jag min särbo Lottie till järnvägsstationen.
Det blev återigen några trevliga dygn tillsammans.
Jag fortsatte till "min" p - plats och cyklade till lägenheten. Där jag kommer att tillbringa ytterligare några dagar.