Dag 51.
I natt har det varit ett frukansvärt regnande. Smattrade hårt mot taket. Liksom även på fm.
Stannar hemma t.o.m. lunch.
Surfade fram en hygglig camping i Tavira, fanns flera att välja på. Kollar även kartan, för jag litar onte helt på min gps.
Som jag tolkade kartbilden så skulle den bra affären Pingo doce ligga söder om N 125 och camp Ria Formosa norr om vägen. Efter Tavira. Kör således. Kör inen sväng i stan och ut öster om den. Kör en bra bit innan jag inser att något är fel. Vänder om och kör hela tiden på N 125.
Svänger av i en rondell norrut. Men det var fel camp. Där hade jag och Lottie gått in i mars 0ch inte gillat den.
Åter ut på stora vägen. Kör österut ser snart en välbekant skylt. Svänger av och efter några minuter ser jag entren till Camp Ria Formosa.
Går in och kollar. Bestämmer mig för minst två nätter. Utan el. För nu är batteriet fullladdat.
För i morgon skall det tvättas.
I morgon tisdag skall det vara solsken hela dagen, enl vädertjänsten.
Här finns det tomter för upp till 7 m och andra för längre HB.
Kör in mellan två GB reggade.
Promenerar runt den stora camp. Kollar servicehusen mm. Börjar att regna igen. Blir hemma någon timme.
Vid 17 är det uppehållsväder då går jag ut. Tänker besöka camp restaurangen. Men en svensk gubbe säger att det är stängt alla måndagar.
Börjar att regna igen. Så det bli till att gå in och äta min egen lagade böngryta.
Försöker att få in Wifi på lapptoppen, men lyckas ej.
Däremot går det på mobilen. Receptionisten sa vid inchekningen att det är problem med internett idag.
Så jag provar igen imorgon. Jag gillar inte att skriva på tel för det är så små "tangenter".
På kvällen läser jag i min bok om Sthlm samt lägger några patienser.
Körde 6,4 mil.