• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gångmatta, bredd 50cm

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Har letat efter gångmatta "på rulle" max 50cm bred men de jag hittat är 60cm och 80cm.
Någon som kan tipsa?

Alternativet är att satsa på en heltäckande matta och anpassa den till golvets vinklar och vrår.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Finns nog bara hos husbils/vagnsförsäljare och husvagnssvennsons, har själv kollat på byggvarhus o matt försäljare men inte hitta några, men det finns 4-6m breda . men då får lösa kantningen själv ,,
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Finns nog bara hos husbils/vagnsförsäljare och husvagnssvennsons, har själv kollat på byggvarhus o matt försäljare men inte hitta några, men det finns 4-6m breda . men då får lösa kantningen själv ,,
ps ett tips är att lägga något under mattan ,en del vill gärna fastna på golvet,
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Tips prata med mathandlare om att skära till och kantsy mattan så det täcker hela golvet.

Dela upp mattan efter golvet i lämpliga sektioner.
Detta har vi fått gjort till våran bil.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Vi har heltäckande matta, men jag letar också efter en 50cm i lämpliga längd. Det är lättare att ta ut och skaka än att dammsuga.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Skall kolla på Rusta.
På golvet ligger nu någon form av platsmatta. Under den 230V golvvärme.

En heltäcknings- eller gångmatta bör väl ha filtbaksida?
Jag bör väl undvika gummi eller plastbaksida eller är jag ute och far?
 

Uffe A-son

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Matts Mattor i Borlänge har på metervara o dom kantsyr oxå,går att beställa på nätet./Uffe:spinny:
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

:wideeyed:Rätt tänkt Monica o Robert. men man kan ev lägga något under gummibaksidan ,ja hade en sån m gummibak,när vi tog ut den så satt det mesta fast på golvet så det blev att ta fram bredspakelspaden o skrapa,
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Vi har köpt våran på husvagns-svensson i Kållered.
Många olika sorter har de:D
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Vi har köpt Devlon mattor och klippt till lämplig storlek. Dom finns även som metervara. Bara o stoppa in i tvättmaskin när man kommer hem....

/Cecilia
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Mattlandet i Sisjön, Rusta i Sisjön, Husvagns-Svensson i Kållered:
Inga 50cm-mattor på rulle utan plast/gummi-baksida.
Måtten verkar vara 57, 60, 67, 70 och 80cm bredd.

Tittade på Matts Mattors hemsida men hittar inga 50cm bredd på mattor där heller.
PS Jag är dålig på att leta sägs det ;-) DS
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

På HS i Lidköping fanns det 50cm mattor. Tack för tipset.
Synd att det bara fanns grå resp. blå när vi vill ha en djup grön bottenfärg med något mönster i.
Nu pratar vi tycke och smak så inget ont om grå och blå men jag fortsätter att leta alternativ så jag får en matta med mustigt grön färg.
 

Uffe A-son

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Vi har köpt 50cm mattor hos Matts Mattor dom hade olika färger med mönster,ni kanske måste ringa till butiken,hela sortimentet finns nog inte på nätet/Uffe:spinny:
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.662
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Jag köpte en bagagerumsmatta på Biltema och skar till och kompletterade med en dörrmatta från Rusta vid dörren. Det fungerar bra men första tiden luktade bagagerumsmattan "plast" så det var nära den åkte ut. Skulle jag använda en sån matta igen finge den nog vädras ett par veckor på annan plats!
// Göte J
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Jag köpte också en blå bagagematta från Biltema. Den luktade "koskit", så den åkte ut!
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Vi har köpt Devlon mattor och klippt till lämplig storlek. Dom finns även som metervara. Bara o stoppa in i tvättmaskin när man kommer hem....

/Cecilia

Devlon mattorna är suveräna. Har dem även i huset. De äldsta har jag tvättat minst 25ggr i 40° och lika fina fortfarande. Microfibrerna suger upp "allt".
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Jag köpte också en blå bagagematta från Biltema. Den luktade "koskit", så den åkte ut!

Vi har råkat ut för många prylar nu som måste kasseras p.g.a. en hemsk lukt. Det har gällt spännband, stövlar, tyger, plastväskor etc.

Tror att allt är tillverkat i Kina. Men va.f. är det som luktar?:mad:
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: Gångmatta, bredd 50cm

Jag fick en matta tillskuren och kantad i Sävedalen ni bor ju i Göteborg så det ligger ju nära till för er. Priset var också mycket bra . Maila mig om ni vill ha telefon numret.
 
Toppen