• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gästhamnar

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 29925

Guest
Sv: gästhamnar

Om man är angelägen om att höja omsättningen på en ställplats kanske man även kan baka in "fri frukost" i avgiften som naturligtvis måste höjas i motsvarande grad.

Håller nog på principen att man skall betala för de tjänster jag själv vill nyttja och inte för vad som tillhandahålls.:rolleyes:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad skiljer husvagnsbilisten från husbilisten?

Den som har husvagn hängande efter bilen är oftast ute efter en plats där han kan andas ut efter alla strapatser som han utsätts för på vägarna med sitt otympliga fordon! "Få trafikanter är så jagade" i trafiken som husvagnsbilister! En campingplats är idealisk för där finns service i alla former och där stannar han länge och är beredd att betala för servicen!

Den som kör husbil har oftast helt andra preferenser! Han vill inte ligga still länge på en plats och "bo in sig" där. Han vill resa runt med sitt relativt lättmanövrerade fordon och upptäcka saker. Han vill se nya vyer så gott som varje dag och är rörlig på ett helt annat sätt än vad husvagnsbilisten är.

Detta gör att en sann husbilist sällan stannar längre än en eller två dagar på en plats och huvudsakligen använder ställplatsen till övernattning. Han betalar hellre för bränsle och upplevelser på främmande platser än för service som han inte utnyttjar!

(Givetvis är ovanstående påståenden lätt generaliserande! Det finns husvagnsbilister som uppträder som husbilister och tvärtom, men dom torde vara i minoritet i sina respektive grupper.)

Jappe

T

Teddi

Guest

jag betalar gladeligen det pris som finns,,om ja bestämt mej för stället,,ja frågar aldrig vad som ingår,,
ja ser istället på omgivningen,,finns de nåt intressant-sevärt runtomkring? de har också ett #värde#,,sen tror ja inte att vi kan välja #bort#, ,hamnarna är ju byggda för båtar,,

vi blir inbjudna att stå där,,tack för detta tycker ja själv:p

B

Bosse & IngaLill

Guest

Jaha Jeppe,, passar inte galocherna så får man väl avstå att besöka denna plats,,tycker det verkar lite småaktigt med den kommentar du ger.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag antar att det är mig ni kallar Jeppe. Jag har inte för vana att betala för tjänster jag inte nyttjar, ej heller betalar jag för varor som jag inte köper! Är det småaktigt?

Betalar ni för tjänster ni inte nyttjar eller för varor som ni inte köper så blir väl det storsint då, förståss! :D

Jappe

Senast ändrad:
D

Deleted member 11118

Guest

Jappe ta det lungt och ta en ÖL. (godast om den är gratis).Vi står där vi vill och betalar för det vi vill.

I vår tvättmaskin finns en djädra massa program som jag betalar för, fast jag använder bara 2. Ibland får man betala för sånt man inte använder men kan man slippa är det bra:twitcy:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag kan inte ta en öl för jag har just blivit LCHF-are men jag kan ta ett glas vin! :D För övrigt är jag en timid åldring som bara försvarar mig litegrann!

Jappe

Försvarar sig litegrann??? Inte verbalt iallafall.
;)

Vin???? Det är mindre kolhydrater i Statesman!
:msn_drink::msn_drink:
//W

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det spelar ingen roll om det är mindre kolhydrater i Statesmän! I rödvin är dom antagligen FÄRRE! :D:D:D

Jappe

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen