• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

gästhamnar

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Teddi

Guest
vi var ju i ystad i veckan,, ock passade samtidigt på att besöka hörviks hamn,,där stundar ju ett rättsligt beslut snart om våran #vara eller icke vara#,,återigen blev ja välkommen till dom bofasta,,ock sitta o tjöta lite grann,,
i princip hela bygden vill se husbilar i hamnen,, dom resonerar som så att fisket försvunni tock ser hubilars existens som något positivt,inte minst ekonomiskt,,,

så fort vi hade parkerat längst ner kom protestanten #mannen o hustru# med sina hundar ock gick mellan bilen i ett provocerande syfte,,sanslöst!!

men befolkningen vill se oss där i framtiden också,,dom bad faktiskt om en uppbackning av denna förening som också är den största,,
ett brev är välkommet varför just husbilar skall besöka ock övernatta i hamnar,,

brevet kan ja skriva själv om ingen annan känner sej kallad,,innan rättegång,, teddi,,

F

F.d. 50096

Guest
Sv: gästhamnar

Just gästhamnar o båtklubbar bör vara bra platser för ställplatser på deras upplägningsplatser de är ju tomma på sommarhalvåret och kan je båtklubbarna en extra slant under sommarhalvåret.
Så jobba på
Bert

T

Teddi

Guest

Just gästhamnar o båtklubbar bör vara bra platser för ställplatser på deras upplägningsplatser de är ju tomma på sommarhalvåret och kan je båtklubbarna en extra slant under sommarhalvåret.
Så jobba på
Bert

detta som du skriver känns ju rätt,,men om man backar tillbaka lite grann när alla hamnar sjöd av liv o rörelse,, när fisket funkade,,ock ekonomin blomstrade,, då fanns inget behov av nåra husbilar,,
idag ser de annorlunda ut,,idag kämpar dom flesta med ekonomiska svårigheter,,därför bjuder många av båthamnar in oss,, ock just hörvik är så förbaskat viktigt,,detta kommer att bli en vägledning,,
förlorar hamnen där,,ja då är de fritt fram för alla andra #gnällisar# att överklaga i andra hamnar,,

så ja ser ett stort #kompisjobb# ock visa på alla möjliga sätt att vi står på deras sida ihop med detta rättsliga efterspel,,vi får göra vad vi kan helt enkelt,,tycker ja:p

leif46

HBK Medlem
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2025

Ang.Hörviks hamn Hörde av killen som tar upp den lilla avgiften (130:-kr) att några ville betala Max 100:-kr bara för dom ej ville ha ström. Pinsamt dåligt av dessa Husbilsåkare, Dom kan stanna hemma med sina fina bilar!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ang.Hörviks hamn Hörde av killen som tar upp den lilla avgiften (130:-kr) att några ville betala Max 100:-kr bara för dom ej ville ha ström. Pinsamt dåligt av dessa Husbilsåkare, Dom kan stanna hemma med sina fina bilar!!

Jaha, då åker inte jag dit för jag behöver ingen ström! Jag tycker man ska betala för den service man nyttjar, inte för den service andra behöver!

Jappe

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

I en närliggande hamn med liknande prisnivå kom en tysk på besök när jag var där. Hamnvärden frågade om han skulle ha el.....svar nej......men det ingår i priset.....då ska jag ha det!
Så kan det också gå till!
Jag använder inte toan, får jag avdrag då:D

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej Teddy
Tack för dit stöd vad gäller Husbilar i Hörvik.
Ett klar görande är dock att det inte handlar om en rättegång ang. husbilarna i marinan
utan ärendet ligger hos mark och miljödomstolen i Växsjö och de skall då ta beslut i frågan med de dok. de fått från kommun, grannar, länsstyrelsen och vår överklagan.
Och den stora frågan är då vad vet dom om husbilar och vad kan man förvänta sig för beslut.

F

F.d. 55374

Guest

Hej flor 16

Denna lilla plats med fin havsutskikt går inte med ord beskrivas, den måste upplevas.

Tommy R

Senast redigerad av en moderator:

Lars o Annica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024

Du har så rätt Jeppee, man ska bara betala för det man jyttjar, inte ett öre mer. Sedan får andra husbilsägare säga precis vad dom vill. Jeppe har ju fattat det hela.

Stig.B.

Då får det nog bli Jappes inledning som gäller för er, det är inte vanligt att man själv får bestämma priset på en vara eller tjänst.

(Jaha, då åker inte jag dit för jag behöver ingen ström!)

T

Teddi

Guest

tack själv röris,, hbk är ju ingen part i målet,,

men i grund o botten handlar de väl om våran existens i eran hamn,,ock då har ni varje fall mitt fulla stöd i ärendet,,
jag önskar er all lycka till ock sänder ett brev som stöd,,detta brev får ja hjälp med av någon,,de kanske inte har nån betydelse,,men det är värt att läsa, ha de gott ,teddi,,

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Ja, man kan ju ta sig en funderare vad han tänker om husbilsfolk när dagen är över?!
Är det något vi inte behöver är att sådant folk blir trötta på oss! Undra om besökande båtar också försöker pruta under olika förevändningar t.ex. jag behöver inte el, jag tankade inte vatten, vi är bara två, de därborta är ju fem för samma pris o.s.v.
Jag blir så trött, om man kan övernatta med en hel husbil för 100-150 kr, vad bråkas det om? :mad:

Senast ändrad:

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Vi åkte till Arvika gästhamn och tänkte stå där
när vi kom ner dit så ringde vi till
det mobilnummer som vi hade
och talade om att vi var 2 husbilar som
tänkt stå där över natten.
Killen svarade att det fanns elstolpar
och att han skulle komma ner.
Vi väntade, kopplade in elen och väntade..
vi hann äta..
Men sen kom en "gubbe"som var gringig
och sa att vi inte fick stå där.
Vi talade om att vi ringt det nummer de hade .
Men "gubben" sa att de i styrelsen hade bestämt att inte ta in husbilar.
Så vi stack därifrån
För Där ville de inte få in en slant till båtklubben

Så där står det fel ,"ställplats för husbilar i Arvika hamnen.
Ska stå husbilar är ej välkommna iställe!

Men vi hittade en annan Gästhamn i Klässbols
Där husbilar var välkommna:applaus:
och där fanns det el för två husbilar, men plats för 4 HB.
Torrtoa, dricksvatten/slang. grillplats, sen bad.

Och sen en myntbössa att lägga i en frivillig slant till båtklubben.
Och det gör man gärna, för elen kostar och vi vill ju kunna stå
på gästhamnar och betala för det man nyttjar.:bock:

Country/wanja & Kalle

Senast ändrad:

röris

HBK Medlem
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2025

Hej
Jappe och alla ni andra som inte vill ha ström i hamnarna är mycket välkommna till Hörvik.Elstolparna som finns i hamnen står på bryggorna och är till för båtplatserna
att dessa sedan används av husbilarna ser vi lite "mellan fingrarna" på. Så priset man betalar är för att stå på platsen sedan kan man om man VILL använda el och det nybyggda servicehuset.
Jag har personligen mycket svårt att förstå att elen skall vara det som avgör om man åker till en plats eller inte, om man nu tycker att en normal taxa för el är 30:- så motsvarar det med dagens bränsle pris ca.2 mil i körsträcka och jag har inte läst på forumet att man diskuterar om man skall lägga 30:-/2mil för att komma till en viss plats eller inte. Så handen på hjärtat så handlar detta inte om några 30:- utan detta har blivit en princip sak

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Principsak kan man mycket väl kalla det! Jag brukar av princip inte betala för tjänster jag inte nyttjar! Ej heller vill jag betala för varor som jag inte köper!

Lite bortskämd blir man när man har erfarenhet av ställplatser i Europa där man kan övernatta för en mycket rimlig peng eller ofta t.o.m. gratis men där man får betala (ofta i automat) för vatten, tömning och el om det finns.

Jappe

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen