• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gäddfiske SM i Trosa

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Snacka om...

Hade ingen aning om att Gäddfiske var en så stor sport!:eek:

Helt otroligt, många båtar och väl påklädda personer som under dagen ska kämpa för att få upp den längsta Gäddan! :p

Tog några bilder med den "lilla" kameran.

Hm... de borde dra sina båttrailers med husbil tycker jag:cool:

IMG_0784.JPGIMG_0785.JPG

IMG_0786.JPGIMG_0787.JPG

IMG_0788.JPGIMG_0789.JPG

IMG_0790.JPGIMG_0791.JPG

IMG_0792.JPGIMG_0793.JPG

IMG_0794.JPG
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Gäddfiske SM i Trosa

Trevliga bilder att få se av en tidigare trollingfiskare man känner av atmosfären
Att med glimten i ögat förstår jag, hänga på dessa båtar och trailers efter husbil är ju fullt
möjligt, garanterat folkfest vid upptagningen.

mvh p-zon
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Gäddfiske SM i Trosa

SM i Gäddfiske, en social företeelse som man inte hade en susning om, intressanta givande bilder till skillnad från många vykortsbilder. Tack!
Åke
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Gäddfiske SM i Trosa

Jag hoppas vi får se lite gädder framåkvällen gärna stora...
hej från thoma
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Gäddfiske SM i Trosa

Längsta Gäddan blev 114cm och vägde 11kg. Man fotar dom mot en bräda som är måttangiven sedan kastar man tillbaks den.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gäddfiske SM i Trosa

Håller med dej , vad meningslöst att köpa dyr utrustning köra ut med båtarna och sätta krokar i fiskarna och bara mäta dom och sen kasta i dom .

För fiskarna blir väl skadade av att kroken sätter sig i käken men fisken kanske är gladare av skadan än att bli dödad .


Nästa års älgjakt ... Man skjuter älgen väger och mäter den och sätter en kork i in och utgångshålet ......
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Gäddfiske SM i Trosa

Håller med dej , vad meningslöst att köpa dyr utrustning köra ut med båtarna och sätta krokar i fiskarna och bara mäta dom och sen kasta i dom .

För fiskarna blir väl skadade av att kroken sätter sig i käken men fisken kanske är gladare av skadan än att bli dödad .


Nästa års älgjakt ... Man skjuter älgen väger och mäter den och sätter en kork i in och utgångshålet ......
Du jag pratade med en av fiskarna och han kunde inte förstå hur vi kunde köpa så dyra husbilar och stå nere vid vattnet och glo och inte vara ute och fiska med dom.
 
Toppen