Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag antar att den som fyllde flaskan använde våg eftersom det är fyllt 14L?Skrev fel, inte 20 kg. Har ingen våg.
24,5 l står det på flaskan. Hur mycket ska flaskan väga totalt fylld?
Bigogar bild
1 kg LPG svarer til 1,972 liter flydende LPG.
13,59 l som er anført på pumpen på billedet svarer til 6,89kg og med 5,4 kg tara, så skal din flaske lige nu veje 12, 29 kg ialt. Hvis den vejer mere, så har flaske ikke været tom.
Hvis flasken kan rumme 24,5l så svarer det til 12,4 kg og med tara 5,4gk så bliver det i alt 17,8kg
En professionell gasolfyllare använder våg,att fylla en flaska på "känn" är direkt livsfarligt visserligen är detta en komposit där man ser nivån.Tack, nej ingen våg användes, men åker och väger den nu.
Propan og LPG skal ikke fylles til mer enn 80% av volumet, ren Butan kan fylles nesten til 100%. En P10 fylles med 13 kg butan, men kun 10 kg propan. LPG som er en blanding av disse to gassene må håndteres som propan.
Jag brukar säga att sista kilot i tuben kan vara skillnad på liv och död på fjället
Jag förstår inte att folk använder kompositflaskor som innehåller ett kg mindre än aluminiumflaskan. Det betyder att det tar fortare slut och man måste byta eller fylla flaskan oftare. "Jag brukar säga att sista kilot i tuben kan vara skillnad på liv och död på fjället." (lite skämtsamt)
Det kanske beror på att folk vill se hur mycket gas det finns kvar, vad vet jag? En aluminium PA11/stålflaska P11 är dessutom mycket starkare än en kompositflaska.
Med det är ju tur att man kan välja själv.
Just det som jag skrev att på en kompositflaska kan du se hur mycket gasol det finns kvar i flaskan.För mig var det lätt att välja kompositflaskor, det är så enkelt att se hur mycket gas det är kvar så risken att köra slut på gasen mitt i natten är liten och på fjället vandrar jag aldrig med gasolflaska, det blir jobbigt ändå.
Just det som jag skrev att på en kompositflaska kan du se hur mycket gasol det finns kvar i flaskan.
Sen menade jag inte att du skulle bära runt en gasolflaska på fjället utan den bör vara monterad i ett fordon utrustat för gasoldrift då värmer ett kg gasol en stund till.
Det är i Quellfes som ligger 6 km utanför Olahao där man fyllerDet finns ett ställe att fylla svenska flaskor i Olahoe i södra Portugal
Tack för tipset om denna appDet finns en bra app My Lpg!