• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fy skäms!

F

F.d. 50019

Guest
Har precis haft besök av kompisar som varit på mässan i Jönköping. Tro det eller ej men kl. 5 på morgonen tömmer ett pucko sin toalett i en sopcontainer!
Hoppas DU läser detta ditt svin. Tråkigt nog tog dom inte bilnummret. Fördärvar för andra eller?
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Fy skäms!

Hej!
och alla som har husbil och sköter sej blir dragna över samma kam,helt otroligt att tömma toan i en sopconteiner,Erikslund ligger ju inte allt för långt bort för tömmning tycker jag.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9520

Guest
Sv: Fy skäms!

Hej!
Det är ju ett evigt problem med denna toa! Men jag ringde till den närliggande campingen o frågade om vi, mot en avgift, fick tömma toan där. Det gick så bra så o vi behövde inte betala heller. Vi har en liten kärra, typ ölkärra från Finlandsbåten med, som vi drar toakasetten på.
hälsningar Ylwa
 

Linnéa & Eide

HBK Medlem
Inlägg
222
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
275
Medlemskap
2024
Sv: Fy skäms!

Vi var i helgen på en mycket trevlig camping. Här fanns naturligtvis all sedvanlig service och givetvis anordning för tömning av gråvatten och toa. Ändå blev vi vittne till hur en husbilsägare öppnar gråvattenkranen på campingtomten och låter det rinna ut där.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Fy skäms!

.... kl. 5 på morgonen tömmer ett pucko sin toalett i en sopcontainer! .....

Detta är ju helt otroligt och förfärligt. Det finns bara ett sätt att klämma åt denna mycket lilla klick (hoppas jag innerligt) av husbilsåkare och det är att polisanmäla på direkten. Verkligen synd att ingen hade möjlighet att spåra den person som gjorde sig skyldig till detta flagranta övertramp.
Hela händelsen är så otrolig, får en känsla av att den personen inte var vid sina sinnens fulla bruk. En normalt funtad människa gör bara inte så.
V-backen :mad:
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Fy skäms!

Tråkigt med människor som är så "knäppa" att de inte bryr sig utan tömmer toa och gråvatten på de mest otroliga ställen. Inte konstigt att markägare inte vill ha husbilar på sina marker. Om ni ser någon "grisa" ner, fram med kameran och fotografera. Lägg sedan ut det på nätet.
Hälsn......Ce-eN !
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Fy skäms!

Ursäkta en amatör som inte äger en husbil, men gråvattnet är väl bara vanligt vatten med en klick diskmedel i och kan väl inte vara mera farligt än de avgaser vi släpper ut ur våra motorer. Rätta mig om jag har fel.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Fy skäms!

Kan nog vara så wikstrom när vi pratar gråvatten. Men det måste ändå skötas snyggt.

Men problemet var om du läser från början av tråden att det var ett pucko som tömde toaletten i en sopcontainer.
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Fy skäms!

Självklart Håkan, skiten skall skötas snyggt. Men jag undrar hur det är med gråvattnet. Den veckan vi hade hyrbil så träffade vi många trevliga människor och många av dem avskydde campingplatser och låg alltid över på allmän plats. Jag glömde fråga dem hur de tömde sina skitbyttor och gråvattnet. Gråvattnet tror jag nog gick direkt ut i raka rör. Men hur gör de med skiten?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Fy skäms!

Toalett töms på anvisad plats hoppas jag.

Hemma, camping, vissa rastplatser, vissa ställplatser speciellt utomlands.

Tycker inte det alls är något problem att hitta tömningsplats. Har man även en extra toatank med i bilen så käns det lugnt.
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Fy skäms!

Det blir mycket skitsnack nu. När vi var ute en vecka så använde vi till 90 % offentliga wc´n. Hur ofta måste man vanligtvis tömma en tank om man är 2 personer?
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Fy skäms!

Ursäkta en amatör som inte äger en husbil, men gråvattnet är väl bara vanligt vatten med en klick diskmedel i och kan väl inte vara mera farligt än de avgaser vi släpper ut ur våra motorer. Rätta mig om jag har fel.

Jo, det är nog så riktigt att gråvattnet i de flesta fall är vatten,diskmedel,tandkräm,matrester osv. Men när detta har förvarats i gråvattentanken ett antal dagar så har det bildats en lukt som inte är rolig. Töms detta på för ändamålet icke lämplig plats, kommer det till sist att lukta soptipp. Inte roligt att stanna och fika där !
Hälsn........Ce-eN !
 
F

F.d. 52962

Guest
Sv: Fy skäms!

Skit va de met !!
Men varför har dom ingen latrintömmning utanför mässområdet , på parkeringen alltså??
Det dricks ju en hel del Öl på kvällarna . 3 dagar på mässan och flera hundra husbilar !
Hur svårt kan det vara att ställa ut några tankar som folk kan tömma sin skit i.
100kr per dygn , ta 110kr då


Tore
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Fy skäms!

Troligtsvis för att det är en vanlig parkeringsplats. Nu uppkom frågan fanns det tillfälle att tömma inne på mässområdet :confused:

Gurra
 
Toppen