• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fy Fa.. Helt enkelt!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Fy Fa.. Helt enkelt!!

Man kan väl se alla typer av olika fordonsförare stanna lite här och var för att städa sitt fordon. Jag hade inte blivit förvånad över denna situationen. Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att köra in på en camping för att städa husbilen. Jag hade känt att då störde jag övriga campinggäster.

Ev tillbehör för städningen finns redan i husbilen och är i huvudsak inköpta på Biltema. Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att köpa något inne på en camping för det är avsevärt dyrare i deras små butiker.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Jag blir mer o mer förundrad över detta forum, trodde inte man kunde samla så många
"Wannabe poliser" på ett husbilsforum!!
Som till råga på hänger ut sina "kompisar".
Va e de som gått snett, kan man samla gris-poäng här?

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Tycker nästan det ser ut som om hen (nytt ord i SAOL) fått ett vattenutsläpp och gör en akutsanering. Och förresten, vem behöver bry sig? Titta åt ett annat håll om man inte har för avsikt att gå fram och erbjuda sin hjälp.

Det enda förmildrande med en sådan här tråd är att se att det finns gott om medlemmar med sunt förnuft.

/M

F

F.d. 25246

Guest

Tycker nästan det ser ut som om hen (nytt ord i SAOL) fått ett vattenutsläpp och gör en akutsanering. Och förresten, vem behöver bry sig? Titta åt ett annat håll om man inte har för avsikt att gå fram och erbjuda sin hjälp.

Det enda förmildrande med en sådan här tråd är att se att det finns gott om medlemmar med sunt förnuft.

/M

Kunde inte sagt detta bättre kanske sjukdom för sjutton vart är vi på väg här!!! många har för mycket fritid börja jobba igen...

sroman

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
13091
Medlemskap
2024

Ni skall inte vara så kvicka att klaga på andra.
Det kan var som någon skriver, en akutstädning typ vattenläcka ett barn som spytt eller vad som helst. Det vet ni tydligen inget om
Det jag tycker är dumt här är att man gör sig besvär med att kolla vem som är ägare till fordonet för att sen lägga ut i detta forum. Vem ger er rätt att agera ordningspoliser. Jagtror att även ni som förfasar er har gjort något som andra tycker är olämpligt. Samt att en husbilsklubb som denna inte bör vara till för att kasta skit på varandra.

Sroman.

F

F.d. 29908

Guest

Så där nu var det dags igen, förstår inte problemet med att han står som han gör och städar. Jag är medlem i klubben och betalar med glädje medlemsavgiften, men jag vill inte visa att jag är medlem i klubben. Många verkar missuppfattat sin roll och ska agera vaktbolag mot allt och alla.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

MEN när man inte pratar med varandra utan istället tar kort och lägger ut här.. ja inte är det då den hjälpen jag vill ha. :)

Jag har en stark känsla av att den som agerar så mot medlemmar, drabbas själv av hårdare kritik än den man anmärkt på.

Jag har svårt att förstå dem som inte vill/vågar visa sitt medlemskap i HBK av rädsla för att kunna identifieras. :confused:

Hur gör de med registreringsskylten? Med den är identifieringen klar med endast några knapptryckningar på mobilen! :)

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025
Otäck trend i HBK

Det verkar vara fullt i sin ordning i denna klubb att fotografera klubbmedlemmar som inte uppför sig till visa medlemmars belåtenhet och publicera dessa på vårt forum.
Om detta beteende och tycker jag inte.
Tycker personligen inte Weben skall publicera dessa bilder vilka är på gränsen vad som enl lagen är tillåtet.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Otäck trend i HBK

.........................
Tycker personligen inte Weben skall publicera dessa bilder vilka är på gränsen vad som enl lagen är tillåtet.

Weben lägger inte ut några bilder, det gör medlemmarna precis som detta du själv skriver. :)

Om man anser att inlägg är opassande och bör tas bort, så är det bra mycket bättre att rapportera inläggen än att skriva i tråden och hålla dem vid liv med nya inlägg. Efter att många nu svarat i tråden och den inte strider mot reglerna så får den vara kvar.

Rapportera gör man med knappen uppe till höger som finns i alla inlägg. :)

Vi i Webadm behöver er hjälp eftersom det är omöjligt att hinna läsa och kontrollera alla inlägg direkt de läggs in!

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Jag har en stark känsla av att den som agerar så mot medlemmar, drabbas själv av hårdare kritik än den man anmärkt på.

Jag har svårt att förstå dem som inte vill/vågar visa sitt medlemskap i HBK av rädsla för att kunna identifieras. :confused:

Hur gör de med registreringsskylten? Med den är identifieringen klar med endast några knapptryckningar på mobilen! :)

Jag har inte alls svårt att förstå det när man skall bli uthängd av sina klubbkompisar. Kommer aldrig att sätta på mina HBK-märken på min bil. Föreningsmedlemmar brukar ju ha samma intresse och hjälpa o stötta varandra, i HBK verkar det många gånger tvärtom. Lite sans o balans i inläggen skulle inte skada.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Sätt det i rätt proportion!

Vi är över 11-tusen medlemmar i klubben och om några uppträder på sätt som inte alla uppskattar är väl inte så konstigt. Medlemmarna är väl inte annorlunda än resten av svenska befolkningen.

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Jag gör här och nu en "avbön"! Jag ber allra ödmjukast om ursäkt! Speciellt till den husbilsägare vars husbil jag fotograferade,
Jag visste/trodde inte att regnumret var synligt på fotot! Jag analyserade och undrade hur det kunde synas. Det gjorde det inte på "original" fotot! Men så kom jag på att det kanske syns om man zoomar. Jodå, mycket riktigt, så var det! Men någon dekal kunde jag inte få fram hur mycket jag än zoomade.
Min tanke var absolut inte att identifiera, och hänga ut, en enskild person!
Jag kontaktade, så fort jag fick se mitt misstag, Gunnar på webben och bad honom med hjälp att radera numret!
Men nu är mitt misstag begånget och det får jag naturligtvis stå för.
Jag ber återigen om ursäkt med vetskapen om att jag också kan göra fasansfulla misstag ibland!

Jag stänger nu denna tråd!

Med vänlig hälsning.
Walle

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen