• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Funderingar på att byta husbil

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Går just nu och funderar på att byta husbil. Har idag en Elnagh Marlin 65 –03 alkov modell. Är ganska nöjd med bilen förutom en sak, sittgruppen. Sittgruppen är placerad längs ena långsidan i bilen, utan att använda stolarna i bil hytten. Här ska rymmas fyra personer, sägs det, men då kan man inte vara särskilt stor och dessutom sitter man väldigt upprätt. Skulle vilja ha en bil med lite bekvämare sitt komfort för tre personer. Tankarna går därför till helintegrerade modeller. Har tittat på två olika Burstner modeller Aviano 675G och Viseo 696. Aviano har funnits några år på marknaden och borde därför gå att hitta begagnad, har säng på tvären och stort garage, ett ganska litet bord vid sittgruppen. Viseo ganska ny på marknaden och säkert svår att hitta begagnad och därför troligen dyrare, har säng längs sidan och inget garage, ser ut att ha betydligt större bord vid sittgruppen.
Vad tycker ni i klubben, är Burstner ett bra val? är kvaliteten bra? Vilken modell är mest praktisk eller finns det rent av något annat fabrikat? Plånboken är ju inte hur stor som helst så bilar i Carthago prisklassen blir det inte.
//nilhen
 

jonils

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2043
Medlemskap
2024
Sv: Funderingar på att byta husbil

Hej. ett tips reisemobil-discount.de motsvarande tex rapidobilar kostar det dubbla. Alltså billiga nya helintegrerade husbilar passar kanske bra nu när euron håller på att rätta till sej mvh kent
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Funderingar på att byta husbil

Nerdic om du sak ha en bra vinterbil
/ Vidhem
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Funderingar på att byta husbil

Kanske en husbil med barlösning kan vara ett alternativ?
Wohnmobil-Inserat: Detailansicht
Tycker du om planeringen på sittgruppen så har t.ex. även Hymer och Eura mobil denna lösning.

Ha ett trevligt veckoslut!
/David
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Funderingar på att byta husbil

Finns det inte en ända person som har erfarenhet av Burstners helintegrerade bilar...??:cool:
 
J

Jarn

Guest
Sv: Funderingar på att byta husbil

Nilhen, jag har tidigare haft Bürstner alkov och delintegrerade bilar och varit mycket nöjd med kvaliten o driftsäkerheten på dessa.
När det i höstas blev dags med ett byte till en helintegrerad så tittade jag givetvis även på deras modeller då.
Den som var aktuell för min del var Aviano 684.
Jag hade väl nästan bestämt mig, när jag fick möjligheten att titta på en Hymer B 654 CL.
Prisskillnaden var nästan obefintlig, men jag tyckte att Hymern kändes betydligt mera gedigen uppbyggd och jag tror också att deras kaross är betydligt mera fuktsäker.
Även dörrar och annan inredning kändes bättre.

Så i mitt fall blev det en sådan och efter idag 1000 mil med den nya, utan minsta lilla småsak att anmärka på, så är jag en mycket nöjd Hymer ägare.

Hymer handlaren gjorde också ett starkt intryck på mig genom att mycket noggrant gå igenom bilen och all dokumentation med mig vid leveransen. ( Ej i Sverige )
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Funderingar på att byta husbil

Kanske en husbil med barlösning kan vara ett alternativ?
Wohnmobil-Inserat: Detailansicht
Tycker du om planeringen på sittgruppen så har t.ex. även Hymer och Eura mobil denna lösning.

Ha ett trevligt veckoslut!
/David


Denne flair er annonsert med EZ 10/2003, men ut fra interiør på fiat chassis er det en 2000/2001 modell. :msn_ooooh:

mvh
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: Funderingar på att byta husbil

Kan mycket väl vara så! EZ (erstzulassung) är ju inte samma sak som Baujahr. Med min länk ville jag bara visa ett exempel på en barlösning vilken erbjuder 3 bekväma sittplatser.
/David
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Funderingar på att byta husbil

Det finnes endel mindre Flair med barløsning - modell 6700, de siste slike med barløsning var også tilgjengelig på Mercedes Sprinter chassi.
 
Toppen