De adaptrar jag hittat är till för att bygga CNG installationer, vad jag förstår.
Alltså inget konstigt med komponenten/adaptern i sig.
Ett CNG system är ju byggt av något, om detta något används för ett annat syfte (göra det möjligt att fylla CNG i LPG tuber) så kan nog inte komponentleverantören lastas.
Nej, det måste ju få finnas prylar och delar till olika saker utan att den som tillverkar delarna kan hängas om någon gör något galet eller t.o.m. något olagligt av komponenterna. Jag tycker att så länge komponenten/anpassningarna är lösa och just till för att bygga något vettigt med så är det ju naturligtvis helt ok. och skall ju/måste helt enkelt få finnas.
Men just en adapter blir det ju inte förrän man sätter samman två olika komponenter så man kan sammankoppla två enheter med olika anpassningar eller gängor. Ibland för att det helt enkelt inte är samma standard i olika länder på samma saker, som t.ex. gasoltubers anslutningar för gasol.(Ett ämne som EU inte verkar orka gräva i.)
Här har ju någon satt samman två anpassningar och byggt en adapter för två helt olika ämnen/gaser som blir livsfarlig, och då kommer ju frågorna som jag nämner i förra inlägget.
Är adaptern bra/motiverad för att finnas till något vettigt, men används på fel sätt.
Är användaren medveten om vad hen håller på med.... Kanske i så fall av snålhet.
Eller är det en stackars oförstående användare helt upplurad av någon oförståelig anledning av en säljande tillverkare av adaptern, och då av någon outgrundlig anledning
.
Och varför skulle någon tillverka, sälja och påstå något i stil med " En sådan här adapter måste du ha för att fylla dina gasoltuber med gasol i Sverige" till en helt ovetande köpare.
M.v.h. JANKRO.