• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fukt eller nåt.

F

F.d. 25418

Guest
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: elliot 605
Chassietyp: Standard
Motortyp: 1,4
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: CI
Husbilsmodell: Elliot
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Ospecificerat
Jag ställde av min husbil i november 2013. Den står hos min bror på en gräsmatta. Den här vintern har varit fuktig här i Stockholm och jag hoppas på att det är därför den inte startar nu! Det första jag tänkte på när den inte startade var alger eller mögel i dieseln! Snälla! Ge mig en annan anledning till att den inte startar! Den har ju bara stått still i ett par månader.
 
F

F.d. 53012

Guest
Hur känndes batteriet var det någon fart i det annars underhållsladda. Fukt brukar inte vara något problem för dieslar, om man inte spolar av dom direkt över tänddelar. Mögel i tanken eller påväxt har jag aldrig heller upplevt trots att jag inte levt som man bör att fylla upp tanken full vid avställandet. Det går som du kanske vet inte att rulla igång en diesel bara använda startkablar.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.628
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, måste bara fråga..........Inte startar

Är den stendöd/svart när du vrider på tändningen.

Funkar innerbelysning, tänds alla lampor på panelen när du vrider på tändningen.

Om panelen tänds, går starmotorn runt med normalfart.

Om panelen tänds och inte starmotorn går runt, hör du då ett tydligt "klick" när du vrider nyckeln till starmotorläge, men inget mer.

Tänds panelen och snurrar startmotorn med normalfart när du vrider på nyckeln, men motorn vägrar att gå igång. Vilket verkar mest troligt på din beskrivning men ville fråga i alla fall.

Frågvis :p: M.v.h. JANKRO.
 
Toppen