Tommy Dynér
HBK Medlem
Sv: Fruktansvärt irriterande
Hmm... Tror faktiskt att TV-kanalerna har väldigt klart för sig vad folk vill titta på. Ett överlevnadskrav för de reklamfinansierade kanalerna.
Deras tablåer speglar nog precis vad en majoritet av oss svenskar vill se.
Lovar, du kan väcka vilken programdirektör som helst, mitt i natten och hen kan direkt ge dig tittarsiffrorna på förra veckans 10 populäraste program. Sina egna som sina konkurrenters program.
Vi skall inte heller underskatta att val av program även är en generationsfråga, ungdomen av idag ser ju inte alls på TV som vi äldre.
Men visst finns det reklaminslag som gör en fundersam. Kommer direkt på ett inslag från ELON som de just nu sänder. Man möter 2 larviga "stekare" som köper tvättmaskin med orden "pappa betalar" och man ser en rödbrusig kapitalist tränga sig fram mellan killarna med en sedelbunt. Måste erkänna att det inte alls infinner sig någon omedelbar känsla av vilja sticka över till ELON och köpa tvättmaskiner. ELON, hur tänkte ni när reklambyrån presenterade idén med "stekare" som nytt varumärke?
Tror att TV-tittandet kommer att med ny teknik förändras radikalt och göra det enkelt så att vi, var och en, skapar sin egen tablå, både vad gäller programinnehåll och tider.
Hmm... Tror faktiskt att TV-kanalerna har väldigt klart för sig vad folk vill titta på. Ett överlevnadskrav för de reklamfinansierade kanalerna.
Deras tablåer speglar nog precis vad en majoritet av oss svenskar vill se.
Lovar, du kan väcka vilken programdirektör som helst, mitt i natten och hen kan direkt ge dig tittarsiffrorna på förra veckans 10 populäraste program. Sina egna som sina konkurrenters program.
Vi skall inte heller underskatta att val av program även är en generationsfråga, ungdomen av idag ser ju inte alls på TV som vi äldre.
Men visst finns det reklaminslag som gör en fundersam. Kommer direkt på ett inslag från ELON som de just nu sänder. Man möter 2 larviga "stekare" som köper tvättmaskin med orden "pappa betalar" och man ser en rödbrusig kapitalist tränga sig fram mellan killarna med en sedelbunt. Måste erkänna att det inte alls infinner sig någon omedelbar känsla av vilja sticka över till ELON och köpa tvättmaskiner. ELON, hur tänkte ni när reklambyrån presenterade idén med "stekare" som nytt varumärke?
Tror att TV-tittandet kommer att med ny teknik förändras radikalt och göra det enkelt så att vi, var och en, skapar sin egen tablå, både vad gäller programinnehåll och tider.