namvan
HBK Medlem
24 år med husbil och mestadels fricamping och inga problem.
Putte
Putte
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
De hittade ju brytmärken i låset så jag drog slutsatsen att det var där de stoppade in nyckeln. Och eftersom de inte lyckades tack vare kvastskaften enligt författaren så drog jag ytterligareen slutsats att även nyckeln måste aktivera låsvred/knapp på insidan. Hur hjälpte då kvastskaften? Och vilka lås/vred finns det som när du öppnar alltså trycker in knappen samtidigt rör öppningsreglage på insidan?Jag försöker hitta detta med nyckel i Eva&Hasses inlägg men hittar det inte. Men inte heller jag har stött på lås där man öppnar med nyckeln. Vanligast är väl att man låser upp, dvs frigör handtaget/vredet/trycket med nyckeln varefter dörren kan öppnas med handtaget/vredet/trycket.
//Michael, medlem
Jag ska föröka förklara lite bättre. Det är en Hartal bodelsdörr.Det där med kvastskaft förstod jag inte riktigt.
Vilka/vilken dörrar/dörr sätter ni kvastskaft under handtag och vilket handtag.
Vilka lås har handtag som rör sig på insidan när man öppnar med nyckel från utsidan?
Det har jag aldrig stött på förut.
Skulle vara intressant att se hur de löst det med att med nyckel från utsidan få ett handtag på insidan att röra sig? Automatiskt leder det ju till nästa fråga:
Är ni säkra på att detta verkligen stämmer?
Nu har jag sett bilder på låset och förstår nu vad som menades.Jag försöker hitta detta med nyckel i Eva&Hasses inlägg men hittar det inte. Men inte heller jag har stött på lås där man öppnar med nyckeln. Vanligast är väl att man låser upp, dvs frigör handtaget/vredet/trycket med nyckeln varefter dörren kan öppnas med handtaget/vredet/trycket.
//Michael, medlem
Knaus har bilar med den lösning du frågar efterDet där med kvastskaft förstod jag inte riktigt.
Vilka/vilken dörrar/dörr sätter ni kvastskaft under handtag och vilket handtag.
Vilka lås har handtag som rör sig på insidan när man öppnar med nyckel från utsidan?
Det har jag aldrig stött på förut.
Skulle vara intressant att se hur de löst det med att med nyckel från utsidan få ett handtag på insidan att röra sig? Automatiskt leder det ju till nästa fråga:
Är ni säkra på att detta verkligen stämmer?
Fricampar nästan alltid. Aldrig haft problem om man bara väljer platser lite kloktHej, ni som fricampar, har ni fått vara ifred eller.
Mvh Gusta
Är väl mer vad man inte väljer. Undvik intill större vägar, speciellt under semestertider. I mindre samhällen kan kanske EPA-dunk störa sömnen under helgerna.Frågan är hur man väljer