• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fricamping

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Hej, ni som fricampar, har ni fått vara ifred eller.
Mvh Gusta
Har åkt husbil ca 30 år. Har vid två tillfällen lämnat rastplats efter att ha fått en obehagskänsla. Annars aldrig råkat ut för något. Däremot har vi vid ett tillfälle fått husbilen vandaliserad på en camping.
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
238
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
En o annan fylltratt har väl knackat på o frågat om man "har nåt att bju på",men bara obehagligt en gång på 30 år
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.059
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Har åkt i 15 år i hela Europa och i Marocko och bara haft påhälsning i Södra Sandby av 2 smågrabbar som pillade med låset till skjutdörren.
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Hej, ni som fricampar, har ni fått vara ifred eller.
Mvh Gusta

Hej
1 gång sedan 2001. Vi fricampade vid reningsverket i Ystad, som då var gratis.
På natten vaknade vi av ett himla liv. Lät som ett helt åkeri stannade och startade sina lastbilar. Orkade inte gå upp och kolla vad som hände.
På morgonen när vi rullade upp gardinerna, så hade en hel cirkus slagit läger utanför stod elefanter, kameler zebror osv. Det var ju rätt kul för ungarna.
Se bild.
Då har det varit betydligt fler incidenter på campingar med överförfriskade människor.
Mvh Per


DSC_0001.jpg
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.699
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Blev väckta en gång av A-traktorer med helt fantastiska ljudanläggningar utanför en kyrka. Höll på ett par timmar av och till. Annars inget.
 

Tommytwist

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Sådana här frågor borde väl ändå hamna under "lättsamt"?
Mig roar de ofantligt när jag har det lite tråkigt.
Ungefär som att i en "nyblivenmammagrupp" på facebook fråga om det räcker med att byta till Blåa Blend eller om man ska snusa i stället medans man ammar?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.751
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Vi har blivit störda ett par gånger.
En gång var på en rastplats för tradare där vi hade parkerat på en väl upplyst plats i Spanien. Jag hade då som vanligt satt vårt kvastkvast under dörrhandtagen på insidan. På morgonen så såg jag att det var brytmärke i låset. Men tack vare att jag hade satt kvastskaftet under handtaget så kom dom inte in.
Senast så blev vi störda i Hällefors på en gratis ställplats. Då kom det några gånger under natten någon som knackade på husbilen.
Vi har kört husbil sedan 1997 så detta är inte något som vi tycker bekymrar oss över huvud taget.
 

Tommytwist

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Det där med kvastskaft förstod jag inte riktigt.
Vilka/vilken dörrar/dörr sätter ni kvastskaft under handtag och vilket handtag.
Vilka lås har handtag som rör sig på insidan när man öppnar med nyckel från utsidan?
Det har jag aldrig stött på förut.
Skulle vara intressant att se hur de löst det med att med nyckel från utsidan få ett handtag på insidan att röra sig? Automatiskt leder det ju till nästa fråga:
Är ni säkra på att detta verkligen stämmer?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.372
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det där med kvastskaft förstod jag inte riktigt.
Vilka/vilken dörrar/dörr sätter ni kvastskaft under handtag och vilket handtag.
Vilka lås har handtag som rör sig på insidan när man öppnar med nyckel från utsidan?
Det har jag aldrig stött på förut.
Skulle vara intressant att se hur de löst det med att med nyckel från utsidan få ett handtag på insidan att röra sig? Automatiskt leder det ju till nästa fråga:
Är ni säkra på att detta verkligen stämmer?
Jag försöker hitta detta med nyckel i Eva&Hasses inlägg men hittar det inte. Men inte heller jag har stött på lås där man öppnar med nyckeln. Vanligast är väl att man låser upp, dvs frigör handtaget/vredet/trycket med nyckeln varefter dörren kan öppnas med handtaget/vredet/trycket.

//Michael, medlem
 
Toppen