Bosse och Gerd
HBK Medlem
Du vill ha hårdare tag, vad du nu menar med det. Men som du vet har ju flera människor dött i Frankrike. Jag tycker din kommentar om hårdare tag var precis så som du skriver, dvs oreflekterad. Tänk först och skriv sen!
Jag rekommenderar dig att läsa Bennsans inlägg!
Förstår inte varför du vinklar mitt inlägg på det sätt du här gör - jag kommenterade ditt inlägg ovan med att skriva att mitt inlägg inte har med dödsskjutningar i Frankrike att göra utan att jag (och många med mig) önskar hårdare tag från polisen (och från domstolarna) i Sverige.
Precis som Elegance skriver i sitt inlägg så har även jag vistats mycket i Frankrike och sett på vilket sätt polisen angriper ”buset och kriminella” och det är med tuffare insatser mot de vi idag ser i Sverige. Mitt inlägg har m.a.o. inget att göra med dödsskjutningar i Frankrike och jag förespråkar heller inte att polisen ska använda sina vapen mer i Sverige utan jag önskar ordning och reda i landet och för att få det i Sverige idag krävs det betydligt tuffare tag från samtliga myndigheters sida !