• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

framfjädring

F

F.d. 4367

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato15
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8jtd 146hk
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Knaus
Husbilsmodell: 650mf
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
FINNS DET NÅGON SOM HAR MONTERAT FÖRSTÄRKTA FRAMFJÄDRAR FRÅN BOSSING,
NÄSTAN ALLA BILAR LUTAR FRAMÅT PGA TYNGDEN, JAG UNDRAR HUR DET PÅVERKAR
KOMFORTEN

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Jag ser ej att det finns problem med framfjädringen, har samma bil fast 2005 års modell. Den lilla framåtlutning som den har, brukar lätt kunna kompenseras med hur man kör in på en ställplats. Marken är sällan helt i våg i alla fall. Det finns roligare saker att slänga pengar på än nya fjädrar.
Bengt Andersson 2025

F

F.d. 3077

Guest
Hej Karin o Bengt
Du funderade om framfjädrar??,slår dom igenom eller lutar bilen för mycket framåt??
På vår bil så var det båda sakerna som avgjorde ett byte till högre och grövre fjädrar,som vi ej ångrat en kilometer ens,det blir en helt annan åkkofort .
För några dagar sedan kom vi hem efter 350 mil till Nordnorge,ingenstans hade vi problem med fjädringen fram,inte bak heller när det är Alcocassi,
Fiat i V-ås ombesörjde vårt fjäderbyte till full belåtenhet,jag lovar det blir BRA.
Mvn Bernt

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Hej Gunnel o Bernt!
Vi har inga problem med fjädrarna på vår Knaus. Jag komenterade frågan som från början kom från "Knaus 2981" och de verkar ha samma bil som vi. Jag kunde ej förstå varför de upplever problem med fjädrarna, därför min komentar.

Toppen