• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Frågor om LMC

Hobbyloj

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Frågor om LMC

Tack Hobbyloj,väntar med spänning.Alde är ett måste tror jag.
Janra

Hej Janra
Jo, du får rum med skidorna. Utrymmet på djupet är 2,15m, bredden 52cm och höjden 13,5cm.
Jag har Alde värme i vår bil och det var riktigt skönt med golvvärmen.

Jag kommer att byta fjädring fram hos Bossings, då jag upplevde husbilen som hård och stutsig i jämförelse med vår Ford Transit.
Vägde den på hemresan och har med nästan full bränsle och vattentank 400kg tillgodo.
Själva väger vi 150kg tillsammans:p:

Hälsningar
Lars-Olof

K

k.skoog

Guest

Hej! Du får plats med skidor då det är plats under duschen. :)

Hobbyloj

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024

Hej Janra
Jo, du får rum med skidorna. Utrymmet på djupet är 2,15m, bredden 52cm och höjden 13,5cm.
Jag har Alde värme i vår bil och det var riktigt skönt med golvvärmen.

Jag kommer att byta fjädring fram hos Bossings, då jag upplevde husbilen som hård och stutsig i jämförelse med vår Ford Transit.
Vägde den på hemresan och har med nästan full bränsle och vattentank 400kg tillgodo.
Själva väger vi 150kg tillsammans:p:

Hälsningar
Lars-Olof

Det blev inget byte av fjädrar. Enl. Bossings var bilen OK med originalfjädrarna.
Sänkte däcktrycket till 4.5 bar (var 5 bar innan) och det blev en viss förbättring.
Får väl kolla upp om däcktrycket kan sänkas mer.

Toppen