Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Troligen någon som glömde att stänga av strykjärnet och var på väg tillbaka - hem.
Vill man ha rolig med en sådan bil skall man nog ta några varv på Nürburgring istället.
För övrigt tror jag nog att den största faran är ouppmärksamma medtrafikanter som tror att ingen kör fortare än 100.
--------------------------------------------------------------------Det viktigaste är att bilen startar snabbt vid rödljus!
Det får bli en Tesla nästa gång, 3,4 sek till 100 - ljudlöst utan farligare utsläpp än lite gummi på asfalten!
--------------------------------------------------------------------
Om laddströmmen kommer från ett skitigt kolkrafverk så är inte en elbil så ren heller :.
M.v.h. JANKRO.
När vi båda hade färre gråa hår på huvudet mot vad vi har idag, så reste vi varje år tillsammans med "likasinnade" ner till Tyskland i mitten på maj månad för att dels köra på Nürburgrings gamla racebana - Nordschleife - och dels få dra lite på Autobahn med våra ögonstenar - Porsche 911 i olika utföranden.
Prestation nja det vet jag inte, med en bil med så mycket motor i. På samma bana kör man med en standard Ford Transit på 10 minuter, och dessutom av en kvinna. Sabine har även kört samma sträcka med en husbil på 11 minuter. Se skräcken i Richards ögon https://www.youtube.com/watch?v=5KiC03_wVjc
När vi båda hade färre gråa hår på huvudet mot vad vi har idag, så reste vi varje år tillsammans med "likasinnade" ner till Tyskland i mitten på maj månad för att dels köra på Nürburgrings gamla racebana - Nordschleife - och dels få dra lite på Autobahn med våra ögonstenar - Porsche 911 i olika utföranden.
Prestation nja det vet jag inte, med en bil med så mycket motor i. På samma bana kör man med en standard Ford Transit på 10 minuter, och dessutom av en kvinna. Sabine har även kört samma sträcka med en husbil på 11 minuter. Se skräcken i Richards ögon https://www.youtube.com/watch?v=5KiC03_wVjc
Dessvärre så jämför du äpplen med päron...
Under denna "övning" så körde Sabine Schmitz inte hela banvarvet utan en kortare del av banan - därav hennes snabba tid på 10 minuter.
Detsamma var naturligtvis fallet med henne husbilskörning på 11 minuter.
Vi vill absolut inte förringa hennes insats i denna film på något sätt, men rätt ska vara rätt !
Sabine är MYCKET snabb runt Nordscheife i en Porsche 911 GT3 RS och även snabb i en BMW M5 - vi har båda åkt hela bansträckningen med henne i den bilen och hon kör verkligen som en gud !!!
Jag tror mig veta att vår vän Bosse B. i Linköping (som kört över 800 varv på denna bana till skillnad från min Bosses 500 varv) kan verifiera Sabines kapacitet som "pilot" !