Tja man kan ju ha olika aspekter på vad som avses med "bättre, osv" men hur ska man då klassa, motivera och förklara? Jag har t.ex ingen Kabe (= inget att försvara) men tycker ändå, att Kabe i mina ögon är lika "fin" och funktionell som de märken du råkar räkna upp! De bilarna som du räknar upp har dessutom oftast likvärdiga drivlinor med Kabe och drivlinan utgör normalt kanske 40-50% av ett komplett HB pris!
Om någon analogt skulle påstå att en Roys Royce för 3.000.000:- är många klasser "bättre" än t.ex en Volvo/Audi/VW, etc så kan väl denne i någon mån ha rätt. En fråga blir då förstås, vilka personliga kriterier som ligger bakom sådana onödiga och tröttsamma påståenden och vad de verkligen baseras på, vad de tillför och varför isf?
Intressant vore dock att få beskrivet/förklarat, de verkliga motiv som ligger till grund för sådana bedömningar/påståenden;
¤ tar "man" verkligen rimliga hänsyn till vilka ev mervärden och vad de går ut på, inkl om man verkligen får (rätt) "valuta för pengarna"?
¤ vad består de verkliga mervärdena av (oftast samma drivlinor) och hur yttrar de sig då dessa mervärden?
¤ jag tror att de flesta moderna husbilar från kanske 500.000:- och uppåt uppfyller alla rimliga användarkrav på boendekomfort och förflyttning, åtm för >99% av oss som inte har "extremkrav"!
Ovanstående kan var och en göra på egen kammare och därmed klara ut sina rätta behov, utifrån sig själv och sin egen ekonomi = rimligen mest valuta för pengarna i form av rätt produkt, funktion och totalkostnad inkl tillräcklig kvalite i förhållande till husbilens tänkta användning!