Gösta Evén
HBK Medlem
Den bästa miljöbilen är den som står stilla och inte används. Därför är det bäst om all skatt betalas via bränslet.
Eller via en km räknare. Som det var på lastbilar med diesel på 1980 talet.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den bästa miljöbilen är den som står stilla och inte används. Därför är det bäst om all skatt betalas via bränslet.
Får rysningar bara jag tänker på de , en stämplingsperiod fick ja betala lite drygt 56 tusen kronor för 4 månader bara på bilen sen kom avgiften på släpet det var ca halva den summan 28tusen ändå körde jag mycket på Norge där man betalade efter körda kilometer , mycket stämplingar blev detEller via en km räknare. Som det var på lastbilar med diesel på 1980 talet.
Politikerna agerar sällan på fakta, så just det är nog inget problem ;-)Tänk i fall politikerna får kunskap om att en husbil också släpper ut en himla massa CO2 (från all gas vi använder) när vi står stilla och använder husbilen
Jo, speciellt på torsdagar..."Väck inte den sovande björn".... Tänk i fall politikerna får kunskap om att en husbil också släpper ut en himla massa CO2 (från all gas vi använder) när vi står stilla och använder husbilen ... då är vi riktig illa ute....
Då vi ätet ärtsoppaJ
Jo, speciellt på torsdagar...
Nu när skatten kan bli 30000 kr kan det bli stora summor vid varje påställning !
Det blir ett bollande fram och tillbaka med skatten eftersom många kommer att ställa av så fort man kommer hem från en resa !
Jojje
men hallå är det verkligen meningen man ska behöva trakassera transportstyrelsen med av/på stup i kvarten ? tänk om det var skatt på båtar som låg i sjön ? skulle du ta upp den varje gång då ? och sen ner igen ? nej ta mej tusan det ska inte behövas hålla på på det viset ?
Möjligtvis trakasserar man datorerna eftersom inget manuellt arbete sker vid av- och påställning via appen.men hallå är det verkligen meningen man ska behöva trakassera transportstyrelsen med av/på stup i kvarten ? tänk om det var skatt på båtar som låg i sjön ? skulle du ta upp den varje gång då ? och sen ner igen ? nej ta mej tusan det ska inte behövas hålla på på det viset ?
Möjligtvis trakasserar man datorerna eftersom inget manuellt arbete sker vid av- och påställning via appen.