• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ford Rimor Europe

F

F.d. 16224

Guest
Är på gång att köpa husbil lite nyare denna gången , och har hittat en på blocket men kan inte hitta något på internet om hur dom är ,det är en Ford Rimor Europe NG 10 -02:a , är det någon här som kan tipsa om det är ett bra köp eller ska vi släppa den?:confused:

sommar 2009
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Ford Rimor Europe

Hej Pyttan!

Rimor vet jag inget om men vi är jättenöjda med Ford som chassi. Tyst, bränslesnål och problemfri. Dessutom har den en kamkedja i stället för den kamrem som många andra har, vilket sparar både pengar och bekymmer.

En del tycker att man sitter lite väl högt i Forden men det har vi löst genom att sätta in Saab 9-5 stolar. Ett litet tips bara.

Lycka till med köpet och hör gärna av er om ni vill diskutera Ford!

/Staffan :yes:
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Ford Rimor Europe

Rimor är en italiensk bil. Ofta lite enklare inredning, men helt klart prisvärd bil. Vi har tidigare haft en Rimor alkov -05:a och den var till full belåtenhet under säsongen med 700mils körning. Anledningen till bytet var att vi ville ha våningssängar.
Fiaten vi har idag dricker mellan 1-2dl mer än Forden.

Med andra ord, helt klart värt att titta på den o se hur skicket är + FUKTTEST som alltid.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Ford Rimor Europe

Jag köpte denna och är jättenöjd!
Mycket fin, gott om tillbehör och dokumenterad fukttest.
Fick ett bra pris också!
Lite slöaste laget med lilla dieseln, men jag tänker hänga dit en KCR-box så räcker det bra till mig!
 
Toppen