Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ett konstaterande som man i alla fall kan man göra är att Fiatdrivlinor numera byggs in i 70-80% av de husbilar som fn tillverkas och säljs i Europa. Det innebär att övriga drivlinemärken (Ford, Mercedes, Renault, mfl) tillsammans bara svarar för resterande 20-30%!
Här handlar det om PRIS.
Ottar
Hva jeg har lest så er grunnen til Fiats suksess at Fiat har lyttet til påbyggerne og deres ønsker. Har i samme info også lest at Fiat ikke er den billigste, det er Ford.
Det er en ting jeg ikke forstår. På Husbilsklubben har jeg i lang tid lest mange "tråder" som omhandler diverse problemer med Fiat drivlinjer i husbiler.
Likevel forteller de fleste innlegg i denne tråden at Fiat er nærmest perfekt.
Hvis Fiat er så utmerket, hvorfor er det så få Fiat personbiler å se i trafikken?
Med vennlig hilsen
Arne Berger
meget tilfreds eier av bobil med Ford motor og bakhjulsdrift med tvillinghjul.
Hvis Fiat er så utmerket, hvorfor er det så få Fiat personbiler å se i trafikken?
Husk bare å sammenlikne chassis fra Fiat med Ford fra samme årskull mht trøbbel, og en tanke også mht volumfordelingen i gruppene mot antall innspill om problemer......
Hejsan, Vi har en husbil som är byggd på ett ford chassi. Det finns 2 stora plus hos forden tycker jag och de är att det är en kam kedja samt att bilen inte sluttar frammåt på plan mark ... verkar som forden har bättre stötdämpare fram än fiat .. det är bara mina åsikter
Tro det eller ej Ottar! Så går lösligt går det faktiskt inte till ens i husbilsvärlden!När en husbilsbyggare t.ex. ska bygga 2000 husbilar ett år,hämtar man inn priser
från biltilverkerna,Fiat - Renault - Mercedes o` vidare,på leverans av chassin.
Det har hittils visat sig att Fiat vunnit dom flesta anbuden.Italienarna rent ut spyr ut chassin til en billig peng,som konkurenterna inte matchar. Här handlar det om PRIS.
Renault ock Ford har planer att satsa mer på husbilschassin i framtiden ryktas det,men
dom ska bygga eget bredspår,inte använda AL-KO sina,kunna man läsa för nogra månader sen.
Ottar
Tro det eller ej Ottar! Så går lösligt går det faktiskt inte till ens i husbilsvärlden!
Varför inte(?) - det skulle bli alldeles för dyrt att agera så kortsiktigt med att variera inköpen av så vitala delar som drivlinor och chassier så som du tydligen tror att man gör!
För att öka sina marknadsandelar ytterligare, det är precis det som Fiat fn mycket framgångsrikt satsar på, det är bara att läsa innantill i befintlig officiell statistik!