• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Folksams Husbilsförsäkring

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Folksams Husbilsförsäkring

Kommer alla vi som har en försäkring via Folksam att få ett skriftligt besked, och finns det i så fall någon stopptid för när alla skall ha fått sitt besked?

Mvh/Göran

Jag hann inte mer än sända frågan ovan, förrän det damp ner ett brev från Folksam med ett besked. De skickar ett nytt försäkringsbesked till mig och reglerar redan inbetalade belopp. Skall bli spännande att se hur mycket det gör.

Tack till dem som uppmärksammat felet och sett till att det blivit åtgärdat!

Preben

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025

Hej fick i dag min försäkring den blev sänkt med 2144,-jag er glad:yes::yes::):yes:

F

F.d. 940

Guest

Man kan gå in på Folksams hemsida och registrera sig och där kan man se vad premien blev.
Arne.

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Har fått den nya premien idag 4971:-innan ville dom ha 8294:- sänkning på 3323:-.
Så min bil blir billigare i år än förra då kostade den ca 5500:-,det är ju tur att man inte bytte
bolag.Jag har Folksam.

kärna

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7882
Medlemskap
2025

Helt otroligt att ett så stort företag inte förstått att det måste vara ett fel när dom dubblerar premien.
Jag hade en premie på 4200 och den nya premien var på 8275 vilket dom försvarade sig med att de nu hade en ny beräkingsregel.
Har nu bytt bolag till Länsförsäkringa med en premie på 4350.

F

F.d. 2577

Guest

Klart att de vet vad de gör! De tog en rövare, vi synade, de inser att de sitter på svarte Petter. Med andra ord husbilsägarna har flytt Folksam i större utstäckning än de räknat med, i den här branchen (som mångs andra) räknas bara marknadsandelar.
Nu gäller det för dem att ta igen, kosta vad det kosta vill.
Men de kommer tillbaka med en mindre höjning nästa år, hoppas att inte andra bolag hänger på. För i så fall blir det dyrt.
Leffe

Toppen