• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Folksams Husbilsförsäkring

F

F.d. 55350

Guest
Hej!

Vi ber om ursäkt,
Tyvärr måste vi berätta att din husbilsförsäkring har fått ett för högt pris på grund av ett fel i vårt datasystem.

Du som har hunnit betala din försäkring under 2011, kommer förstås att få tillbaka mellanskillnaden så fort som möjligt. Du får antingen en utbetalning eller också tillgodoräknas beloppet på din nästa betalning. Snart får du också ett nytt försäkringsbesked med rätt pris för din försäkring.

Vi är väldigt ledsna för det inträffade och hoppas på din förståelse.
Ring oss om du har frågor, 0771-950950.

Vänliga hälsningar från oss på Folksam.

Samma inlägg står under Ordförande har ordet att läsas.

Nya förslag till tillägg till försäkring tas emot kontakta Henrik.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Folksams Husbilsförsäkring

Tydligen en riktig miss som Folksam kan ha förlorat många kunder på.
Bara för att man ska förstå.
Gäller detta alla som har betalat sin försäkring till Folksam under 2011?
Behöver man göra något eller kommer rättelsen automatiskt?
V-backen :)

F

F.d. 55350

Guest

Alla som har tecknat Husbilsförsäkringen genom Folksam får ett skriftligt besked gällande sin försäkringen.
PS! Jag har gjort 590 st försäkringar för medlemmar som är mycket nöjda och det tycker jag är bra.

Mamma

HBK Medlem (P)
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2025

Hej Henrik
bra jobbat med folksam, har fået en sänkning på ca. 1800.- så vi fortsätter,
tack för hjälpen
mvh. Ulla

Häggen

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022

Ser att ni bara tittar på prisbilden när det diskuteras försäkringar. Blev "utan" husbil i två månader efter en krock och LF ersatte ej mej för stilleståndet p.g.a att jag bor i husbilen, så mitt tips är kolla vad försäkringen gäller för. Hade även en dubbelt så dyr hemförsäkring som när jag hade lägenhet, men denna gällde inte alls för den skadade husbilen. Glasförsäkringen kan ochså bli väldigt kostsam hos LF.
KOLLA VAD DIN FÖRSÄKRING GÄLLER FÖR. Häggen i Umeå

F

F.d. 50101

Guest

Efter det att vi noga kollar runt på priserna ( Vilket man bör göra vart eller vart annat år)har vi valt Länsförsäkringar. Vi betalar 3054kr /år för husbilen med totalvikt 3440kg

I går fick vi tillbaka 613 kr i ägareutdelning:p:

F

F.d. 2577

Guest

Ja allt är ju relativt, Folksam ville ha 7403:- så jag valde LF istället. För ungefär samma pengar som du fick hos dom.
Nu har ju Folksam upptäck ett FEL i programmet vilket sänker deras priser regält. Som vår samarbetspartner borde de bättre koll på beslut och konsekvens innan man släppte årets "prislista". Nåja om de bättrar sig kan de kanske återfå förtroendet. Det är tur att det är så lätt att byta bolag.
Leffe

F

F.d. 25270

Guest

Min premie hos FOLKSAM: Hymer van 572, -07
Helförs: 4.171:-
Bonusklass 8
Skadefria år 31
Allrisk inkluderad

Mvh
Harry Hymer

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Det är väldigt konstigt min nya premie blir lägre än förra året.Skulle bara kosta något på 4000:- skiljer över 3000:-

F

F.d. 11293

Guest

jag tycker detta är gränsen till fiasko, bytte från cc till folksam när dom lämnade klubbrabatt, året efter dubbel premiehöjning, när jag ringde och frågade så fick jag svar att det var stora och dyrbara skador på husbilar som gjorde premiehöjningen, bytte då till Dina och nu läser jag på HBK att det var ett datafel på Folksam som gjorde att premien rusade i höjden.
:wub:

A

alexander

Guest

Vi vill tacka Carina o Henrik för infon om att Folksam har sänkt försäkringspriserna. Ringde upp Folksam och fick en sänkning med 1.100:- och betalar nu 4.520:-/år . TACK för ett bra arbete. Gunilla o Ove

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

"när jag ringde och frågade så fick jag svar att det var stora och dyrbara skador på husbilar som gjorde premiehöjningen, bytte då till Dina och nu läser jag på HBK att det var ett datafel på Folksam som gjorde att premien rusade i höjden."

Hur i h-e kan man svara så, det var ju helt fel. Drar man bara till med något för att kunden skall få ett svar !!!

Jojje

G

Göran & Carola

Guest

Alla som har tecknat Husbilsförsäkringen genom Folksam får ett skriftligt besked gällande sin försäkringen.
PS! Jag har gjort 590 st försäkringar för medlemmar som är mycket nöjda och det tycker jag är bra.

Kommer alla vi som har en försäkring via Folksam att få ett skriftligt besked, och finns det i så fall någon stopptid för när alla skall ha fått sitt besked?

Mvh/Göran

F

F.d. 940

Guest

Fick idag premien sänkt med 600:-.:)
Betalar nu 3618:- för helförsäkring med assistans.
Tack för det Folksam.
Arne.

Toppen