• Hösterbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2020 samt hela år 2021.*
    Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Medlemsskap ger, föruom tillgång till fler delar i forumet, även full tillgång till alla ställplatser som husbilsklubbens medlemmar har samlat in under många år.
    Husbilsplatser

*) Erbjudandet gäller enbart de som inte varit medlem tidigare.

Folksam kan vi inte lita på ?

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Du skriver inte för att vi skall ta ställning för eller emot säger du. Varför startade du tråden då? Jag själv får den uppfattningen att vi skall undvika Folksam, det är väl att ta ställning. Räntan på stilleståndsersättningen som dom inte betalar kan väl bara röra sig om några kronor. Ersättningen brukar vara 100:- per dag & 10% på detta är 1:-. Har du stått still 30 dagar så blir detta 30:- i årsränta. Är det något att krångla med?
Det är dina siffror.... Bennsan.... Det handlar om ett förtroende för ett försäkringsbolag som jag har betalt pengar till och har ett avtal med.... När jag läser flera svar i tråden inser jag hur lätt ni kan bli lurad när vissa inte inser vad det handlar om....
Sen Bennsan.... Hade du läst från början så ser du att det handlar inte om 30 dagar.

Los Suecos

HBK Redaktör
Kommun
Vannsätter - Altea
HBK-Nr
3853
FOLKSAMS syn kan du få när deras konsument bud har gjort färdig utredningen...
Sen tycker jag att det är fel att den som råkade ut för en skada själv skall hålla reda på alla de olika skade moment vid en skada, då en försäkring kan vara väldigt komplicerad... Folksam säger ju att de är vi kunder som äger bolaget (?)... Varför ser folksam då inte till att vi får vad vi har rätt till?
Att få bla ersättning för stillestånd var i grund och botten inte svårt även om det har gått många år (du kan ställa krav på ditt försäkringsbolag upp till 10år efter skadan inträffade) problemet var att jag inte tänkte på stilleståndesersättning förrän flera år efter skadan.... Jag tvivlar starkt på att folksam inte tänkte på detta ändå informerade folksam inte mig om mina möjligheter till stilleståndesersättning.... Och när jag väl får stilleståndesersättning.... Så informerar folksam inte mig att jag har också rätt till fördröjningsränta.... Ni kan ju själva fundera över varför folksam inte ger dessa informationer.... Trots att det är reglerat i försäkringsavtalet....
Citerar; Folksam säger ju att de är vi kunder som äger bolaget (?)... Varför ser folksam då inte till att vi får vad vi har rätt till?
Det gör man, men visst uppstår det tvister mellan bolaget och enskilda försäkringstagare, massor av tvister. Tack och lov är försäkringsbolaget noggranna vid tveksamheter, eftersom det är ett ansvar mot det övriga i försäkringskollektivet. De gånger ett försäkringsbedrägeri missats av bolaget, får resten av kollektivet betala, dvs du och jag. Därmed inte sagt att inte dina krav är berättigade.
Citerar; Ni kan ju själva fundera över varför folksam inte ger dessa informationer.... Trots att det är reglerat i försäkringsavtalet....
Du har fått informationen, i det vi brukar kalla det ”finstilta”. Visst, det läser inte heller jag, men visst finns den där och självklart har bolaget fullgjort sin informationsplikt. Kom ihåg att alla försäkringsbolag har hela våningsplan fyllda med jurister, så sådan flagranta misstag finns inte i deras värld.

TommyD

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Citerar; Folksam säger ju att de är vi kunder som äger bolaget (?)... Varför ser folksam då inte till att vi får vad vi har rätt till?
Det gör man, men visst uppstår det tvister mellan bolaget och enskilda försäkringstagare, massor av tvister. Tack och lov är försäkringsbolaget noggranna vid tveksamheter, eftersom det är ett ansvar mot det övriga i försäkringskollektivet. De gånger ett försäkringsbedrägeri missats av bolaget, får resten av kollektivet betala, dvs du och jag. Därmed inte sagt att inte dina krav är berättigade.
Citerar; Ni kan ju själva fundera över varför folksam inte ger dessa informationer.... Trots att det är reglerat i försäkringsavtalet....
Du har fått informationen, i det vi brukar kalla det ”finstilta”. Visst, det läser inte heller jag, men visst finns den där och självklart har bolaget fullgjort sin informationsplikt. Kom ihåg att alla försäkringsbolag har hela våningsplan fyllda med jurister, så sådan flagranta misstag finns inte i deras värld.

TommyD
En tvist kan bara uppstå når två parter inte kommer överens (trodde du visste detta).... Sen har jag inga tvister med folksam, för när Jag har ställt mina krav så har de fixat det.... Men undanhållit andra rättigheter....
Däremot kan det uppstå en tvist när jag kommer snart in med mina krav på ränteersättning och en full ersättning när jag fick en billigare ruta... Men än har folksam inte fått mitt brev... Och då är där ingen tvist just nu....

Toppen