peter nilsson
HBK Medlem

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hmm Bennsan, ärligt talat!
Skulle glasull eller mineralull verkligen suga mindre vatten än PU-skum??
Löst liggande remsor av liggunderlag i en rambalk,
föreslår du, hallå, kan du öht ngt om teknisk isolering?
Fysik, kondens, daggpunkt, Mollierdiagram?
Vänligen teknisk noggrant motivera dina påståenden
eller (helst) dementera.
Mvh
fd byggjobbare/isoler-plåtslagare, ex-vis på Isenta Bergslagen,
surfbrädesbyggare i såväl PU som Styrofoam,
samt isolerare av VW 1986 med både PU & Styrofoam.
den bussen hade jag i 29 år!
Den rost som kom, kom inte på de ställen jag hade isolerat
25 år tididgare!
Det är en sak att tycka en massa,
det är något helt annat att veta,
t.ex genom empirisk erfarenhet
eller förvärvad praktisk eller teoretisk kunskap,
helst båda.
5000 inlägg till trots!
Jag har haft fel förr, det ska gudarna veta!
Nedersta balken är ett stort problem. Den går hela vägen från bakstammen och längst fram i bilen.
Det var en hel del geggamoja i den. Jag antar att sanden kommer utifrån. Om jag isolerar den och vatten kommer in. Då antar jag att det är kört, rosten kommer. Om jag inte isolerar den så kan jag känna inne i balken om det är fuktigt. Ställa in bilen i värme och torka ur den.
Så jag antar att det inte finns något rätt och fel. Men jag vill göra det som är minst fel.
Få se om Rasken svara om sina erfarenheter
Ha det