bror.axelson
HBK Medlem
Sv: Flygning, flygplan och Glen Miller
Detta med Volvo Flygmotors inblandning i en renoveroing är ju inte alls omöjligt. Volvo har mycket kunnande och har all certifiering för dylika jobb. Som du säger så kan inte vem som helst jobba med flygmotorer och vem som får göra det styrs numera av EU-EASA.
Såg och upplevde DC 3 på en skolresa till Bromma på 50 talet och sedan den tiden har jag varit intresserad av DC 3 och är det än i dag. Kanske väcktes mitt flygintresse just då och där, vem vet.
Har ett antal timmar som förare. Deltog i en transportflygning av en DC 3 som kallades Örnen och hade en örn få sidorna i fronten till Kinshasa i Kongo för 10 år sedan. En ordentlig upplevelse. Tillsammans med DC 3an var också en Antonov AN 2 så vi hoppade mellan maskinerna som förare. Bromma till Kongo blev 56 timmar i luften på tolv dagar. Häftigt och skulle vilja göra detta igen faktiskt.
Hälsningar Bror
Detta med Volvo Flygmotors inblandning i en renoveroing är ju inte alls omöjligt. Volvo har mycket kunnande och har all certifiering för dylika jobb. Som du säger så kan inte vem som helst jobba med flygmotorer och vem som får göra det styrs numera av EU-EASA.
Såg och upplevde DC 3 på en skolresa till Bromma på 50 talet och sedan den tiden har jag varit intresserad av DC 3 och är det än i dag. Kanske väcktes mitt flygintresse just då och där, vem vet.
Har ett antal timmar som förare. Deltog i en transportflygning av en DC 3 som kallades Örnen och hade en örn få sidorna i fronten till Kinshasa i Kongo för 10 år sedan. En ordentlig upplevelse. Tillsammans med DC 3an var också en Antonov AN 2 så vi hoppade mellan maskinerna som förare. Bromma till Kongo blev 56 timmar i luften på tolv dagar. Häftigt och skulle vilja göra detta igen faktiskt.
Hälsningar Bror