bror.axelson
HBK Medlem
Finns det någon/några aktiva flygare/piloter i HBK?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Is fly in brukar vi ha i mars o det vanliga samma helg som Visingsö men på Fredagen sedan flyger alla över till öa det är i mitten av aug.Ha det bra SusanneHej Susanne kul att ni gillar Fly-innet. Har varit med i den grupp som arrangerat det ett par år. Vet att Josefs dotter bor där men inte att ni har eget fly-in När är detta?
Flugit mycket med Josef Toht bl.a till Frankrike flera år och runt i hans gamla hemland Ungern då vi var ett helt gäng som flög ner. Varje år arrangerar någon i Barkarby flygklubb gemensam flygning ut i Europa Rumänien Kroasien och i år blir det någon ö i medelhavet Korsika eller Sicilien.Brukar vara mellan 4-8 plan som deltar.
Flytt av Barkarby flygklubb är ett stort problem vi har sammanlagt över 100 flygplan amatörbyggda såväl som plåtholkar typ min egen. Västerås är att alternativ Eskilstuna och Uppsala-Tierp ett annat. Den som lever får se. Till sommarens fly in så tror jag att vi är hemma eftersom det sannolikt är det sista på barkis. Ring om ni inte har någon bra plats till husbilen så kan ni parkera er utanför min hangar där finns tillgång till ström.
Gissa vilken bild jag röstade på?
Hälsn Bror
Flight simulator har Gustav i familjen också kul och det ser ju verkligt ut ,jag har försökt att landa ngn ggr men det blir alltid kraschHej!
Har sysslat med modellflyg på tävlingsnivå, numera (sedan 5 år tillbaka) blir det framför datorn Fligt Simulator (senaste versionen X) med en hel del tillägg, allt för att få så verkligt som möjligt framför PC`n.
Flyger mest Boing 737-800 och har börjat flyga MD 80 (Super 80).
/Bosse
Du är välkommen på besök/susanneBörja med att flyga "moppen", första uppdraget, så ska du se att det går bra.
Ser att du är från Jönköping Ragge, kommer dit i mitten av maj, yrkes-SM går på Elmia då och jag tänker övernatta i husbilen på campingen nära Elmia.
/Bosse