• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flugfiskekurs

F

F.d. 410

Guest
Sv: Flugfiskekurs

Jaja men...är också ivrig att få lära mig grunderna med flugfiske.

Mitt val o önskan blir då Hökensås o helgen 11 till 13/6

Mvh

Den helgen kan även jag boka upp för kursen.

Dock en sak Pekka jag blir inte "busschaufför"denna gång, dragkroken är reparerad sen sist. Det blir att ta med scootern, tar inte du med din?

Anders

PS Anton!!!!! Sover eller jobbar du??????
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Flugfiskekurs

Men Hasse

är du inte negativ till kursen nu? Jag ser positivt, för alltid lär man sig något. Inte tror jag att det är någon som tror sig bli fullärd på en lörd-söndag men man lär sig säkert något att jobba vidare på.

Svarvaren

:cool: Hur kan du få för dig att jag är negativ till utbildning Anders??. Det enda som man inte kan ta ifrån en människa-är den utbildning som den fått.
Sen konstaterade jag bara att man blir ingen fulländad flugfiskare på en helg.
Det är det enda negativa i positiv mening.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Flugfiskekurs

:cool: Hur kan du få för dig att jag är negativ till utbildning Anders??. Det enda som man inte kan ta ifrån en människa-är den utbildning som den fått.
Sen konstaterade jag bara att man blir ingen fulländad flugfiskare på en helg.
Det är det enda negativa i positiv mening.

Kan man någonsin bli fulländad i något? Som flugfiskare, golfare, jägare osv.

Jag tycker nu att det lutar åt Hökensås men håller med dig, Risebo är bättre om man tänker på avståndet men vad fisket anbelangar vet jag inte. Det finns ju många gölar att välja på i Hökensås och anläggningen har ju både restaurang och fiskeshop om man sätter värde på det.

Men om det nu blir Hökensås förutsätter jag att både raketen och misilen tar sig dit. Vi får väl trycka in misilen in mitt släp så du får med dig den.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Flugfiskekurs

PS Anton!!!!! Sover eller jobbar du??????

Varken sover eller jobbar.
Tiderna passar mig inte alls.
21-23/5 är jag schemalagd med ost tillverkning.
11/6-12/6 ska frun och jag till Norje
Jag säger bara -SWEDEN ROCK-
Men det går säkert fler tåg.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Flugfiskekurs

Jasså minsann, du väljer rockfestival framför fiske! Jaja, den ungdomen. Såg att Gary Moore skall vara med. Honom hade jag gärna lyssnat till.

Det går säkert fler tåg o andra sidan är du ju ganska duktig på flugfisket.

Nu skall jag dra ut scootern för en liten premiärtur för att se så den funkar så den kan ta mig mellan gölarna med all packning och fisk. :)
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Flugfiskekurs

Hej

Jag har varit i kontakt med Hökensås, och vi är så välkommna dit. Jag vill veta er åsikt om val av sjö, om fruarna samtidigt vill spinnfiska så måste vi välja en sjö där spinnfiske är tillåtet. Jag tror att det är något lättare att få fisk i en ren flugfiskesjö. Det är inte samma tryck på en sådan sjö. Jag har tänkt mig upplägget så här.
Jag finns i Hökensås från c:a 1500 06-11, och kan börja med kastträning så fort någon anländer. På lördagen så fortsätter vi med kasträning, och så fort det ser bra ut så åker vi till en sjö. Vi måste samåka till sjön då det är dåligt med parkeringsplatser vid sjöarna. Alternativt så blir vi skjutsade i minibuss mot ersättning naturligtvis. Middag äter vi vid sjön, förslagsvis något att grilla, och jag tar med en liten rök, jag förutsätter att vi har fått fisk.
Jag har hört mig för om flugfiskepaket, här i Linköping kostar ett startpaket runt 1200:-, Hökensås har paket från under tusenlappen och uppåt.

Magnus
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Flugfiskekurs

Skulle gärna vilja lära mig sjöflugfiske, har i alla år fiskat i strömmande vatten.
Men tyvärr så är tid och pengar under våren - sommaren vikt för byte av isolering i
takbjälklaget på stora fritidshuset. 18 cm dammigt kutterspån är inte så bra isolering,
elnotan blev inte 5 000:- denna vinter utan 15 000:- :mad:

Så jag får väl "haka på" längre fram under hösten när jag har mer tid (och guld).

" Skitt fisk!"
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Flugfiskekurs

Magnus,

bra att du jobbar på detta och jag är som sagt med. Jag har köpt mig ett sånt där billigt Fladen-paket och det är väl som någon sa, att lär jag mig bli bra med dom grejerna blir jag expert med bra grejer.

Jag kanske förordar att man grillar och äter vid bilarna för där har man ju sina attiraljer och är det dessutom så att flugfiskare och spinnfiskare hamnar på olika platser blir det kanske lite stökigt med ihopsamlingen av alla. Men denna biten löser sig säkert. Jag kommer troligen ha med mig en scooter att förflytta mig med. Dom gånger jag varit där tidigare har jag cyklat.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Flugfiskekurs

Hej

Jag hade en hemsida över och där har jag lagt ut lite information om flugfiskets historia, och bilder på de flugor vi ska använda, samt litet om hur hur de ska fiskas. Där finns också en liten beskrivning hur det går till att kasta med flugspöt. Har ni frågor så hör av er.

Magnus

Flugfiske
 
Toppen