• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fler personliga reg. Skylt på bilen.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Läste i tidn. att allt fler väljer, personlig skylt på bilen!
Ekonomin måste va god !!!
Ändå är där " Många" som har problem, m. "Kulorna", eller hur är det, vem betalar?
Om jag har en personlig reg. skylt, har jag någon fördel hos myndigheterna, eller det är en extra utgift!?
"Soppan" kostar!!!

muskatten

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Den ända fördelen som jag vet att du har hos myndigheterna när du har en personlig nummerskylt .....
Det är att p-vakten har svårare att skriva fel reg-nummer :rolleyes: :swoon: :twitcy:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Världens dyraste Volvo kostar 170 miljoner, för det får man en utsliten V70 med sunkig inredning.
Då medföljer visserligen den personliga registreringsskylten.

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Många verkar störa sig på att vi har olika ekonomiska förutsättningar vad det nu har med reg skylt att göra? Har man en gång köpt sig en personlig reg skylt så gäller den ju i all framtid, då blir det inte dyrt och enkelt om man ofta byter bil!

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Den som fick det här registrerngsnumret var inte glad. Han ville byta till ett annat på transportstyrelsen men fick nej. Ser nu att bilen är avregistrerad. Regnummer från transportstyrelsen PED0FU. Hade inte heller velat ha detta regnummer.

ViJa

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025
Man kan störa sig på mycket i livet och dessutom sätta "lika med tecken" på det.
Jag tycker personliga skyltar kan vara kul, många är innovativa i sin kombination av siffror och bokstäver.
Sedan stör det mig inte om någon visar upp sig så länge det inte sker på någon annans bekostnad.
Vad gäller kostnaden går det ju att läsa på vad det ligger bakom det:

Må gött
Jan-Åke

ingbe

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2025
Den som fick det här registrerngsnumret var inte glad. Han ville byta till ett annat på transportstyrelsen men fick nej. Ser nu att bilen är avregistrerad. Regnummer från transportstyrelsen PED0FU. Hade inte heller velat ha detta regnummer.
Det kan väl inte vara ett ordinarie reg-nr? Där det står "F" ska det ju vara en siffra.

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Det är inget regnummer som Transportstyrelsen delar ut. Fram till för några år sedan var det alltid tre bokstäver och tre siffror. Numera kan de vara tre bokstäver, två siffror och en avslutande bokstav.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Känner en (Engelsman) som ansökte om, och fick "BOLOCKS".
Ordningsmakten hade åsikter när han var hemma på semester :aja:

PL 8

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
När jag läser om engelsmannen ovan så slår det mig att peter nilsson kanske menar PED04U. Läser man det på engelska så är det ju inte så roligt. Men det existerar inte så antingen har det aldrig funnits, avregistrerats (mindre troligt med så nytt registreringsnummer) eller så tilläts trots allt ett byte.

Toppen