• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeställe med plats för husbil

F

F.d. 24290

Guest
Hej,

Fick en vild ide om att åka och fiska med barnen i helgen och tänkte ta husbilen. Är det någon som vet var man kan hitta en fin plats i Närheten av Åkersberga där man kan sova över med husbilen?

Vore så tacksam för svar! Vi tänkte mest meta eller kasta från typ brygga eller liknande.
 
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Hej!

Vet inte hur långt ni har till Skanssundet och Skansholmens camping men där går det bra att fiska strömming och det tycker ungarna är roligt.
Där finns en fin camping, två olika matställen, eget hembränneri, kiosk och en fin båthamn.

mvh/Bosse
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Hej

Det hade varit trevligt om denna tråden kunde utvidgas till att beröra hela landet.

Vilket är ert lilla favoritställe att fiska och "fricampa" på?

Vår dotter har fattat intresse för fiske så det blir till att damma av fiskegrejerna och ge sig ut. Hade varit kul och få höra om fina fiskeställen djupt inne i skogarna.....:)

/Per
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Hej

Det hade varit trevligt om denna tråden kunde utvidgas till att beröra hela landet.

Vilket är ert lilla favoritställe att fiska och "fricampa" på?

Vår dotter har fattat intresse för fiske så det blir till att damma av fiskegrejerna och ge sig ut. Hade varit kul och få höra om fina fiskeställen djupt inne i skogarna.....:)

/Per
Hej
Tycker oxå som ni skulle ge en hel del.Om tråden utvecklades på det sätt.
Men jag misstänker att det är som svampplockning,man avslöjar inte dom bästa ställena.
Mvh
Anton
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Ett bra ställe för husbilar med goda fiskemöjligheter är Säfsen/4-tjärnarna. Det finns plats för i princip hur många husbilar som helst o flera olika lättillgängliga fiskevatten. Vi hann inte pröva fiskelyckan där denna gång men kommer säkerligen åka dit senare i sommar.

Det var några husvagnar där men ingen husbil (mer än vi).

Inga faciliteter(tror jag) men gott om natur.:)

Visa bilaga 16824
 
Senast redigerad av en moderator:

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Ett bra ställe för husbilar med goda fiskemöjligheter är Säfsen/4-tjärnarna. Det finns plats för i princip hur många husbilar som helst o flera olika lättillgängliga fiskevatten. Vi hann inte pröva fiskelyckan där nu men kommer säkerligen åka dit nån fler gång i sommar.

Det var några husvagnar där men ingen husbil (mer än vi).

Inga faciliteter(tror jag) men gott om natur.:)

Visa bilaga 16824

Lite nyfiken vad är det för fiskekort där? Var kan man köpa det?
Barbro o Ingemar
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Skåne; Vid Breanäs i sjön Immelns norra del finns bra plats för husbil, goda fiskemöjligheter från land, kanot kan hyras. Ej el eller vatten på plats men en gudomlig vy utöver sjön, lugnt och stilla. Fiskekort krävs men kostar bara några tior, barn fiskar gratis.
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Tog en bild på infotavlan där. (säfsen/4-tjärnarna)

Visa bilaga 16828

H.Matte
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

Hej Fiskekamrater
Vi har varit runt lite kan bidra med 2 ställen.
1 MoraCamping som erbjuder fiske i en göl med inplanterad fisk plus ett fiske
runt i stort sett hela campingen.Gång avstånd in till Mora.Fiske kort köper man i receptionen till gölen och till Siljan i sportfiske affären.Mora Parkens Camping camping i MORA - Campingliv.se
Bilder 1-4
2 Älvkarleby Fiskecamp vid Dalälven fint ställe,skogscamping med vatten runt om.Varje år tas 15-20 ton lax o öring på sportfiske, upp gången av lax börjar juni på går till slutet av juli bra tider för öring mars-maj o augusti-oktober.
Största spöfångsten en lax på 27,97kg.Lite olika regler som måste följas.
Inga flätade linor får användas.Under dom 2 dagarna vi var här såg eller hörde jag inte att någon hade fått något större att språka över.
Untitled Document
Älvkarleby Fiskecamp sportfiske camping stugor uppland, lax öring dalälven älvkarleby samhall swecamp abborre gädda gös kanot badplats turism konferens fisketurism
Bilder 5-9
Hälsar Anton:mcride:
 

Bilagor

  • MotaCampingFikegoel_1.jpg
    MotaCampingFikegoel_1.jpg
    73,4 KB · Visningar: 4
  • MoraCamping_090531_3.jpg
    MoraCamping_090531_3.jpg
    79,7 KB · Visningar: 3
  • MoraCamping_90531_2.jpg
    MoraCamping_90531_2.jpg
    65,9 KB · Visningar: 1
  • MoraCamping_090531_4.jpg
    MoraCamping_090531_4.jpg
    71,8 KB · Visningar: 2
  • Fiske Aelvkarleby_090625.jpg
    Fiske Aelvkarleby_090625.jpg
    47,1 KB · Visningar: 4
  • Fiske Aelvkarleby_090625_4.jpg
    Fiske Aelvkarleby_090625_4.jpg
    70,9 KB · Visningar: 3
  • Fiske Aelvkarleby_090625_3.jpg
    Fiske Aelvkarleby_090625_3.jpg
    93,8 KB · Visningar: 3
  • Dalaelven_090624_2.jpg
    Dalaelven_090624_2.jpg
    67,2 KB · Visningar: 4
  • Camping_090625_2.jpg
    Camping_090625_2.jpg
    71,1 KB · Visningar: 3
  • Camping_090625_3.jpg
    Camping_090625_3.jpg
    83,1 KB · Visningar: 2
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Fiskeställe med plats för husbil

På min hemsida samlar jag ihop fiskecamper dit man kan komma med husbil eller husvagn. Tyvärr så är det en del som faller ur och därför behöver jag tips på nya camper. Eftersom jag länkar till dom, så vill jag att dom har en egen hemsida. Jag tar mer än gärna emot tips från Hbk:s medlemmar, allt för att göra sidan "fiskecamper" så komplett som möjligt
Mvh Curtan
 
Toppen