• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskekompis när andan faller på?

F

F.d. 55345

Guest
Jag är mycket intresserad av fiske men hänger inte dagligen eller dygnet runt vid vattnet. Och kvinnan i mitt liv är inte intresserad av denna sport, fastän hon gärna lagar och äter fisk.
Nu söker jag med ljus och lykta efter någon eller några som är i samma belägenhet och vill ibland ha en kompis med vid fiskevattnet. Har än så länge inte lärt mig flugfiske (tidsfråga?) men mete och spinnfiske utövar jag gärna. Vi har för snart 3 år sedan flyttat från Göteborg till Skaraborg (Falköpings kommun) och jag har inte kommit igång riktigt med fisket. Man tar det inte tillräckligt allvarligt – troligen för att jag just saknar den där fiskekompisen som pushar på. Är du den som passar in i bilden?
Vi kunde t.ex. ibland sammanstråla med husbilarna och resten av familjen på någon lovande plats och ägna oss åt vår hobby – kvinnorna (om du har en sådan) hittar förhoppningsvis något gemensamt intresse att fördriva tiden med.
Vi kunde, om det skulle bli läge för det, även hälsa på hos varandra och utgå därifrån till ett gemensamt mål ...
Jag är f.ö. en visserligen till åren kommen men pigg och välbehållen "yngling", men åldern bör ju inte spela någon roll.
Hör gärna av dig om du känner dig tilltalad, telefon och mail hittar du i medlemsregistret.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

gott george,,vi ställer upp,,en sväng till hökensås till våren,,fint flugfiske,i dina trakter,,frugan fiskar också,,,
skaffa dej ett flugspö,,så lär ja dej,,ja är också en yngling:D:D
ja skriver upp ditt tele,,
ha de gott så länge,,
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Hej Georg
Inga problem ni är välkomna om ni kommer åt vårt håll så ta bara kontakt så åker vi runt lite.Både Regnbåge,Storgädda(ibland)Havsöring lite svårare fiske. Vi börjar med Regnbåge sedan åker vidare till Öland på eftermiddagen.
Teddi
När skulle du tänka dig åka till Hökensås ?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Tack för erbjudandet betr. Hökensås, jag hakar självklart gärna på. Ska försöka skaffa flugfiskeutrustning också. Meddela bara när tiden fram på vårkanten passar, så finns jag där.

Och vad Ölandsvarianten beträffar: Var säker på att vi dyker upp. Det låter mycket spännande!

Tack till er båda och hälsningar,
Georg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52936

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Bergslagen erbjuder fina fiskeupplevelse.
Finns alla slags vatten.
Sveaskogs kort 500 kr/år hur mycket fiske som helst.
Hör gärna av dig via mail.
 
F

F.d. 52936

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Bergslagen erbjuder fina upplevelse.
Finns allla slags vatten.
Sveaskogs kort 500 kr/år hur mycket fiske som helst.
Hör gärna av dig via mail.
 

benzen

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2024
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Ta dig hit i sommar till åkersjön så fiskar vi både från båt i åkersjön och botten mete i åkerån.Här finns bara öring och röding
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Vi brukar besöka stenbrottet Kinnekulle några gånger under sommaren.
Där är trevligt latfiske och många promenadvägar.
Cykelavstånd till byn om man behöver inhandla något.
Om det passar er någon gång på vårkanten.
HaDe Hasse:mcride:
 
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Tack "benzen" för din inbjudan. Vi ska i sommar norrut, så det vore mycket trevligt att mötas då. Jag hör gärna av mig när tiden är inne.

Tack även till Hasse för tipset med Kinnekulle. Är ni i våra trakter så hör gärna av dig. Vi kanske rentav kan göra sällskap till "brottsplatsen"?

Även till övriga som svarat (och ev. svarar framgent): Hör av er när ni kommer i våra trakter, det är aldrig fel att skapa nya kontakter,

hälsar Georg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Hej....finns många fiskesugna kompisar inom HBK, några utav dom har du ju redan fått svar från medans många andra döljar sig under ytan än så länge.

Men du är hjärtligt välkommen att höra av dig om du är sugen på fiske omkring Borås trakten så ställer jag gärna upp o tar med dig på fiske.

Om du har en möjlighet så ska du absolut "nappa" på antons erbjudande ang fiske på Öland, bättre ciceron lär du inte få uppleva.

Mvh
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Andan kan falla på tvärt när man är pensionär. Hustrun och jag drar till Fosen (halvön på nordsidan av Trondheimsfjorden) på söndag eller måndag. Lite sent att hinna organisera någon gemensam resa, men jag skall i vilket fall rapportera hur mycket röding vi träffar på!

aake
 
F

F.d. 55345

Guest
Sv: Fiskekompis när andan faller på?

Tack, Rollerteam och aake för uppmuntran. Kommer gärna ner till Borås en eller annan gång. Hör gärna av er om någon av er tänker fiska i trakterna häromkring.

Georg F
 
Toppen