• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Kära läsare (om det finns någon) av denna tråd.
Läs och begrunda senaste inlägg av denna s.k. fiskeexpert från Näs. Vad menar karln. Kan någon få ut något vettigt av den han så mödosamt skrivit.
Jag begriper ingenting???? Lever karln i samma tidsepok som vi övriga, normala, människor??????

Herregud, var skall detta sluta????

Anders

PS Förstår iofs inte varför han har tid att skriva, fick meddelande om att skulle ägna helgen åt fogsvans.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Ja det finns åtminstånde en läsare,och det är jag kära Anders. Och vad jag menar framstår väl klart och tydligt för alla och en var, som är begåvad att tyda det skrivna språket eller hur Anders??.

Om det är din tidsepok som är ett hinder för dig, så kan jag medela dig att det finns en handikappbrygga för folk med handikapp vid sjön, men den är inte till för dom som inte kan läsa i första hand.

På din fråga ( vad menar karln)??. Jo jag menar att ÄR du karl att fiska som han på Pekkas bild? Det skulle vara roligt att få ett skriftligt svar på,och då menar jag svar här på fiske-tjatter,och inte av ett rekomenderat brev hem till mig.

Sen det här med fogsvans?,så var det Logdans, det är mest för att fisket ska fortsätta smidigt som en dans i kommande drabbning.

Sen kan du fortsätta att be till högre makter, för jag tror inte det hjälper i den här mycket svåra stunden som du befinner dig i. Sitat,( Herre gud var ska detta sluta,)Slut sitat, jo det ska jag tala om för dig .... det slutar på den här sidan med en rapport.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Tack Hasse. Här fanns två saker som jag fäste mig vid. Du skrev "kära Anders" och det värmer verkligen. Kanske vi kan försonas till den milda grad att du skulle kunna tänka dig att pressa fram ett "ja" inför den där himmelska karln vi diskuterat tidigare, vilket vid gud Marianne må förlåta!?!?!??!

För det andra, du skrev att du skulle ägna dig åt logdans, det skulle gå "smidigt som en dans" skrev du!!!! Hur fan skall du åstadkomma det?????????
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ett brott har begåtts under kvällen i Västervik. Någon har begått hemfridsbrott hos en medlem i HBK. Vid 22.00-tiden upptäcktes en liten rosa lapp på HBK-medlemens husbil som står parkerad inne på dennes privata tomt varför förövaren följdaktligen har tagits sig in på tomten utan tillstånd.

Händelsen har anmälts till polisen i Västervik som i sin tur kontaktade Rikskrim i Stockholm som även engagerat SÄPO som nu är på väg till brottsplatsen.

Vad som skrivits på lappen får av utredningstekniska skäl inte avslöjas men man ser mycket allvarligt på det hela.

Det finns vittnen som för närvarande förhörs.

Vi återkommer när fler detaljer framkommit.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Som svar på fråga ett= Det är inte en försoning jag vill ha i första hand, utan ett medgivande av dig att du är lika tapper som mannen på bilden,och kan klara dig utan ett enda knott eller myggbett. Om så vore fallet ,är jag den förste att lyfta på hatten för dig.

Kära Anders,(Hur fan skulle det gå till)??.....ja för det första så har jag inga belastningsskador eller best före ålder som hindrar mig från att utöva en för dig så omöjlig uppgift, samt att jag besitter en gåva som du saknar nämligen "TAKTSINNE",vilket underlättar för motparten i en dans.

Är det något mera som bekymrar dig i den här frågan???
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Eftersom jag har en vän vid polisen så fick jag en underhandsrapport av vad som stog på den beslagtagna lappen, och enligt säker källa så var lappen inget mindre än en påminnelse lapp till innehavaren av bilen, att inte glömma masken till måndagens fiske.

Så med facit i handen så blir nog både säpo och berörda myndigheter entledigade i detta ärende,och det överlämmnas till långvården för utredning av anmälaren,som kanske har ett behov av ett tillsynsboende?.

Kära Anders, behöver du något medmänskligt stöd så hör av dig.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ja vad ska man säga ? Har nu läst innerligt båda drabanternas inlägg både fram o baklänges ett flertal gånger. Detta påminner mig lite om en historia jag hört om två Östgötar i samma båt. Kan ju säga så här att jag gärna hade pröjsat en mycket hög summa finska Euro för o få bevittna denna drabbning i Nävsjön live. Den videofilmen hade jag säkert kunna sälja dyrt till vilken fiskesajt som helst.

Trodde först att Anders kanske kunde ha ett litet finskt påbrå i sig ang hans hårhudhet mot mygg o knott, men efter fotobevis som jag fått mig tillsänd via E-mail (säger självklart inte från vem) så har jag blivit övertygad om att så inte kan vara fallet. Ser att Anders har alldeles för mycket kläder på sig jämfört med min dokumenterade finska fiskebroder.

Sedan ang Hasses hårdhudhet med mygg o knott tror jag inte beror så mycket på "frökenfasoner" utan på ytliga blodkärl med allergi liknande biverkningar. Men visst, han kanske borde vara glad o få ett stick i pälsen då o då utav myggdamer...trodde annars att det endast kunde vara damer som kunde få ett stick i pälsen ? Efter vad jag minns från mina biologi lektioner iaf.

Nåväl, eftersom jag vet att denna kamp kommer att bli hård o med säkerhet att blodvite uppstår... får jag önska er båda ett riktigt skitfiske !

...o glöm nu inte för guds skull att fotodokumentera denna gången !



Pekka
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Jo då Pekka här är det ingen som viker ner sig, och som du mycket väl vet så är jag lite darrig att få till det med kameran, men i det här fallet så har jag gått en snabbkurs i fotografi så nog kommer det att tas bilder på underverket i från Västervik ,var så säker!!

Den stora fråga blir bara HUR jag får in bilderna på sidan, men går det inte via kabel,så får jag väl ta till Hammaren ,för inn ska dom,var så säker,så är det bara.

I värsta fall får jag väl skicka stimmkortet eller va f..n det heter ner till Gingri -Stavby för ett upplägg på ett fotokolage?

Jag har inköpt en heltäckande dräkt mot mygg&knott, så den här gången klarar jag mig nog.

Kan du få några kronor i stimmpengar pån´ så slit dom med hälsa.

Näe nu måste jag toppladda batterierna till kamran HADE.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Pekka, inte behöver du betala något för att bevittna drabbningen. Fixar en fribiljett som du bara lämnar i entren till arenan.

Förlita dig inte på att Hasse kommer att presentera några bilder från evenemanget. Det är för många saker som måste göras. Ladda batterier, sätta på kameran, sätta i minneskort osv. Och sen skall dom ju in i datorn och som du sett snackar han ju om en hammare i det sammanhanget.
Han borde nog leta rätt på sin gamla låd-kamera.

Anders
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Hasse...den dräkten måste bara fotodokumenteras för eftervärlden ! För jag hoppas att det är den sprillans nya illgröna från "Hart Kirkwall" med en groda på bröstet du menar ?

Snälla Hasse...prova engångskameror, lättare för dig o skicka ner allt till mig i samma påse...o då vet jag att det är odemonterat.


Anders...hav tröst, mycket kan jag förlita mig på när det gäller Hasse men absolut inte när det gäller kameror o datorer. Redan för 2 år sen när han började prata om vaselin o järnspett som ett nödvändigt tillbehör för tekniska pryttlar började jag ana att detta inte kommer att sluta lyckligt. Du har väl sett hans körsbärsträd ? Mer kameror o div andra teknik pryttlar än körsbär på det trädet.

Hade gärna kommit för detta skådespel, o tackar för fribiljetten Anders men har tyvärr annat inbokat denna gången.

Med förhoppning om många kommande foton här, o att ni inte glömmer av o fiska mellan varven...så håller jag tummarna för er båda !

Mvh
Pekka
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ja du Pekka, synd att du inte kan närvara vid drabbningen. Jag skulle nog behöva dig enär nuvarande lärare (en benämning han tagit på eget bevåg) aldrig ser något som jag gör som riktigt. Det finns inte tillstymmelse till förståelse eller beröm.

När det gäller uppfostran av våra barn är det väl det största misstag man kan göra, att aldrig skicka ut positiva signaler när det går åt rätt håll utan bara se felen. Hasse må vara hur snäll och trevlig som helst men psykologi är ett ord jag inte tror att han har en susning om vad det är för något.

Som sagt, synd att du inte kan vara med och stötta mig.

Hälsningar, en pressad, mobbad elev.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool:Japps då va de dax, som det allt som ofta är med vissa människor här i världen, en liten del av poppelationen måste man rätta till ideligen, vad det gäller att ha en felaktig uppfattning om saker och ting.

Om jag säger OM jag inte skulle vara begåvad med ens en liten gnutta empati, tror du då på fullaste allvar att jag skulle fortsätta med mina enträgna försök att få dig att bli något annat än en SIMPMETARE ???.

Behöver du något att hålla dig i Anders?....så kan jag ta med ett förkläde och ta på mig,så får du hålla dig i det så att du känner dig hemma.

För övrigt vill jag bara säga att Logdansen gick presis som den skulle,och nu är det bara att fortsätta på den inslagna vägen med fisket i morgon,som en dans alltså.

För att visa min empatiska sida Anders, så ska jag knyta på flötet på ditt bambuspö åt dig i morgon. Förövrigt så får du inte glömma dina puffar att sätta på armarna om du skulle ramla i sjön. Var inte det omtänksamt av mig eller?????.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Visa bilaga 19491




Vad säger du nu då Anders LILLE , nu satt du nog kaffet i vrångstrupen ??

Fler bilder kommer om ett par dagar,förhoppningsvis!!!.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

"Vad säger du nu då Anders LILLE , nu satt du nog kaffet i vrångstrupen ??
Fler bilder kommer om ett par dagar,förhoppningsvis!!!"

Jättefint kort och charmig böna på bryggan. Men varför skulle jag sätta kaffet i vrångstrupen. Vad är det som skulle få mig att tro att DU skulle tagit bilden. Denna fina bild bevisar ju att du INTE tog den för du skulle aldrig lyckas med en så bra bild och en så fin komponering. Nä du bad med all säkerhet någon förbipasserande, normalbegåvad människa att ta bilden med din kamera.

Sanningen kommer ju i nästa mening, att det kan ta dig ett par dagar att åter ställa in kameran så den är klar för nästa bild. Men OK min vän, det är ju alltid en början.

Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Skräcken för att hamna på den här sidan i bara mässingen,är väl en andleding god som någon för att du sätter kaffet i vrångstrupen, när du nu inser att jag kan få in bildbevis efter drabbningen i Nävsjön.

Föresten här kommer det en till.

rb 1,3 kg 070818.jpg
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Grattis Hasse!!! Jag bugar mig. Du har fått in två bilder på samma dag. Inte illa.

Men i all välmening vill jag dock informera dig om att JAG inte bara läst första meningarna i kamerans bruksanvisning, jag har läst hela. Dessutom har jag läst och lärt mig bibeln om Photoshop, både fram och baklänges. Därför bör du tänka dig för, både en och två gånger med vad du lägger in för bilder inför offentligheten.
Som du vet, hämnden kan vara ljuv, riktigt, riktigt ljuv.

Jag ser fram mot vårt möte idag vid ladjäveln för gemensam färd mot slagfältet. Jag har inte tid att umgås med dig ikväll därför jag skall se över vapenarsenalen och trimma det som behövs inför morgondagens slag. Men det gör väl inte så mycket, du måste ju ändå krypa i säng rätt tidigt.

Anders

PS Hälsa Marianne att jag har fixat champagnen vi skall smaka på när du somnat.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:cool:Tänk att en del människor sätter sitt hopp till att kunna FUSKA, högre en att var ärlig i sina uppsåt från början!

Men använd Photoshop du, det är väl enda metoden du kan ta till i att få störst fisk.
Men hot, är inget som jag ägnar någon större uppmärksamhet emot. Det brukar allt som ofta slå tillbaka mot den som utövar hoten.

Har du satt på Gaffateipen på Bambutoppen som du sa???, är den förstärkningen att " trimma" utrustningen??.

Du skrev i mailet att du hade "preppat" betet med! ......... men behövde du lägga maskkrakarna i sprit??? det är ju bättre att dom lever och kan vicka på skärten åt fisken.

Sen kan jag svara på din fråga om pennflöten, som du ville ha svar på, ........NEJ NEJ dom är inte för att skriva med.
Andvänd du det lilla vita flötet med en röd topp, men den röda delen skall vara uppåt, är det för svårt tycker du, så vänta så hjälper jag dig med att komma igång.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

:cool: Skräcken för att hamna på den här sidan i bara mässingen,är väl en andleding god som någon för att du sätter kaffet i vrångstrupen, när du nu inser att jag kan få in bildbevis efter drabbningen i Nävsjön.

Föresten här kommer det en till.
Hej Hasse
Jag ser att det tog dig 2 timmar att få med första bilden.
O kom ihåg Hasse det finns inga dåliga elever,det är pedagogen det faller på.
Det gäller ju inte att överrösta eleven,utan få honom att förstå.
Jag vill inte lägga mig i det hela,nu har jag gjort det, man kan ju inte låta bli till slut.
Nu är det dax att ni visar lite fisk oxå.Tjattra det kan ni,det har vi sett.
Skitfiske på er.O håll er torra.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Ja du Anton. Tyckte mig känna ett visst stöd från din sida gentemot min hårdföre sk lärare.

Hur som helst så står vi nu vid Nävsjön och jag tror det blir ganska lungt med mail härifrån för jag tror inte Hasse har med sin dator efter som signalen är dålig. Min funkar dock perfekt, så även telefonen.

Det känns lite speciellt att tjattra på tråden i vetskap om att jag inte får ett syrligt svar direkt från Hasse. Det blir lite gräsänklings-känsla.

Ja klockan är nu runt 6.45 och fisket skall dra igång om en stund, har redan hört ett dunk från bilen bredvid, kanske Hasse ramlade ur sängen.

Skall komma med rapport senare idag förhoppningsvis med bilder.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2024
Sv: Fiske-Tjatter

:wink:Hej! Anders HJ. Hoppas fisket går bra för er där nere i Nävsjön och att det är skapligt väder.Här uppe i Lofsdalen regnar som tusan och blåsigt så det blir väl att sitta vid ratten hela dagen.Ingen fisk att rapportera härifrån.Hälsa till alla där. (du har väl inte glömt hörselpropparna).Den store fiskaren (läraren alltså) kan ju prata när han kommer igång.Hade så gott. Hälningar från norr. Bettan o Bernt :wink::msn_stormy:
 
Toppen