• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske Öland & Kalmarsund

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Fotomässa vill jag också gå på. Den stora var ju på Älvsjömässan i november och pågick när vi kom hem från Egypten men det var tvärnobben att få tillstånd att stanna till, AC ville direkt hem, det var knappt så jag fick stanna för rött lyse i Norrköping.

Idag har jag kikat på din söta dotter. :)

Vi hörs av.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Begriper inget 9-11 April men tittar man på öppet tider och priser så säger man 15-17 April.Jag har satt 9 april i min almanacka med ett (?)redan innan,vet ej om det blir av.Hela April blir lite för mycket.Skulle vilja hitta något till hösten i stället. Ev Sthlm.är det inte varje år ?Men håller 9 April öppen får se om jag får ihop det.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Som jag fattat det avser 9 - 11 april år 2010, alltså snart ett år sedan.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Ja,ja :oops: Hur som helst så är HÖ cupen på Öland 16-17 april,där har jag redan bestämt mig att jag skall vara med i år åxå.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

IMG_0096.jpg
Helgens ismete resultat i vikarna runt Kalmar.
Guuut:mcride:
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hallå alla HBK fiskare.
Plockade lite med http://www.warnanas.eu/fiske.html åxå ett ställe
ni kan besöka om ni kommer till Kalmar trakten.Husbilsplatser finns även för större bilar.Ta kontakt med Ellen eller Lente.Wärnanäs är ju en historisk plats och en av många pärlor i vårt av långa land.Fisket är både för metaren,flugfiskaren och spinnfiske efter grov gädda.Dom som fågelskådar lovar jag har massor att upptäcka.:yes:
IMGP7680_1_2.jpg Forsärla.jpg
IMGP9343.jpg IMGP9468.jpg100425.jpg100428_2.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Så där nu är premiärfisket med flugspö`t av klarat.:yes::music-icon::swoon:
Tjenaaaaaaaa:mcride:.
Fiske 2011
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

:cool: Tjena ANTON,ä-du -go-eller????, va faan börja så här tidigt med Insektsspöt och veva på !. Har du ingen heder i kroppen för att kunna vänta tills det blir rinnande vatten med att blötlägga linan i" ELLER?".
Man får ju hybris av denna entusiasm från dig.

Jag har fått ett mail från våran allterego Anders Hjalmarsson i dag från andra sidan klotet nämligen Nya-Zeland. Om ( HAN ) hade skrivit om flugfisket hade jag inte höjt ett ögonbryn av förvåning??-men att du redan har startat med den här sommarflugan,det förvånar mig?????.

Han befinner sig i Auckland - för att åka vidare till Russel Zc, som var den första huvudstaden en gång i Nya-Zelands historia.Frågan är om den står pall för (svarvarns) härjningar utan att dom får degradera stan till ett orkanhärjat område??.

Som du redan har förstått av denna text ,så har jag INTE varit i närheten av vad vi kallar fiske.
Det enda försvarsvar till fikeintresse som jag kan komma på, är att kompisarna Bernta 662 & Matsa har varit hemma här,och vi har bundit flugor här hemma, för blötläggning under vårdagarna när man slipper att hugga ränna för flugan i vattendragen.

25 grader varmt i NY-ZE vem fan orkar med det??? efter denna kalla vinter????.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hej Hasse
Vart har du vart?
Jo du, orkade inte vänta längre så jag tog 10:ans spö och åkte ner till Wnäset kollade om det fanns en öppning,å det fanns det.Sedan är det ju så med gäddan, den finns ju där.Står bara å väntar, mitt personliga ligger på gissat 10-11Kg 110 lång ingen våg ingen bild.(inte min gissning,svägerskan jobbade i fiskaffär på den tiden,så jag går inte i mot kvinnan)
Ska man ha dom riktigt stora så är ett mycket tidigt man måste ut.Bäst är det med levande,men jag skulle vilja få en på mina gäddspoons och på flugspö i den sizen.Än så länge har det bara varit smått max 4 Kg.
Hur har ni det fram över?planer för Mars, April ,Maj?
Vem vill ha +25 grader å kvav luft?tackar vet jag -8 hög fin luft så näsborrarna fladdrar när man drar upp snoret i bihålorna.
Tjenaaaaa:mcride:

110202.jpg
Å i bland blir det så mycket syre så man ser dubbelt:yes:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

:cool: Sådana vikter och längder får man inte slarva bort Anton! du vet väl att dom ger inträde i 100 klubben?. Min planering för våren är att fortsätta med huset så jag blir klar inom rimlig tid med det som måste göras.

Blir det tid över så blir det nog fiske här hemma i yxningen- ja förutom skarven mellan mars-april då strömmingsfisket kan vara bra vid Bråviken eller här i Valdemarsviken.

Sen måste jag nog försöka att stå emot" svarvarns " eviga tjat om att åka till Överums bottengöl, för att fiska efter regnbåge, han hade ju ett riktigt bra fångstresultat 2010 så han leder den interna ligan,fast det erkänner jag ju alldrig för honom.

 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Har noterat att det blivit varmare i Svedala, märkligt vad det kan göra. Till och med att få den envise mörtfiskaren från Näs att erkänna sig slagen!!!
Trots avståndet håller jag nog koll på vad som skrivs.

Skrivet fredagen 4 februari kl 7.00, 22 grader ute och himmelen är blåare än blå. Får just besked om att frukosten är serverad på verandan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

:cool: Då blir det väl björnkött på mackan??? eftersom du kaxar upp dig så förskräckligt " svarvarn "
Har du förlagt dina läsglasögon??? och har svårt att tyda texten- eftersom jag skrev i texten= det erkänner jag alldrig och du tar det för ett erkännande från min sida.

Avståndet har en avgörande betydelse mellan oss Anders,för det kommer alldrig att krympa för dig, att komma i närheten av toppen upp till mig vad det gäller fångster.

Hälsa Ann-Cristin från oss.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

:D:D:D:D:D:D:D
Kan ju va så att jag hänger på till Gölen,när den landsflyktige är tillbakes.
Och isen har släppt.
Hör av er.:yes:
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Tjena alla Sportfiskare.
Lite om Ölands Fiske nu i helgen.
Ska bli kanon väder bra vindar vattnet har stigit Sydväst 4-6s/m vindar drar in allt verkar perfekt för öringen.
Många kontakter med fisk,var och spanade igår läs även på länken. Ölands Trolling & Sportfiskeklubb | Fisket pÃ¥ Öland
Team sökes minst två bilar till, övernattar på östra sidan söder över.Anmäl på
Havsöring Cup så möts vi vid Lanthandlarn Albyboden kl. 07.00 i morgon.I år blir det rekord många fiskare och teams.Tänkte att:Team HBK fiskekroken skulle vara med.Om vi blir 3-4 Fiskare Föranmäl er i albyboden. sedan får vi se vad det blir av det hela.
Något du undrar över????Ring mig på mob.Läs länkarna först.
:mcride:PS:Kommer läsa här i kväll. (Ring)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Fiske turer till Öland har blivit tätare under April,har liksom inte fått till det så där 100%-igt.Några småttingar har det blivit men ingen man skryter med.Det är trögt runt Öland och Kalmar kusten om man har siktat in sig på Öringen.Jag tycker det är tjusningen med fisket.Nu har vi hela Maj jag tror att den blir bättre bara temperaturen stiger lite och vindarna blåser som jag vill ha dem.
P1040653_fhdr.jpg
Fick med mig frun för en gångs skull,händer inte så ofta.
Och sedan kan man ju speka runt lite med kameran.När fisket är som det är.
Tjenaaaaa:mcride:
PS gick inte att lägga upp foton med rullgardinen (gemet) en bild sedan kom resten.
 

Bilagor

  • P1040649_fhdr.jpg
    P1040649_fhdr.jpg
    39,6 KB · Visningar: 292
  • P1040651_fhdr.jpg
    P1040651_fhdr.jpg
    64,3 KB · Visningar: 290
  • P1040652_fhdr.jpg
    P1040652_fhdr.jpg
    55,7 KB · Visningar: 290
  • P1040650_fhdr.jpg
    P1040650_fhdr.jpg
    43,2 KB · Visningar: 285
F

F.d. 53132

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Fina bilder från Brudestad som ligger 2,5km norr Äleklinta TACK från Adria670
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

En pärla eller hur,synd att Öringen inte ville vara med,hade varit en perfekt dag.Vi kanske syns någon gång.
 
Toppen