• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

First Camp

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
645
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Besökte under Pingsthelgen First Camp Frigård i Danmark utanför Krusö nära gränsen till Flensburg. Kanoncamping med bra läge, fick en hårdbelagd premiumtomt (el, vatten, avlopp) med marksten och rejäl grönyta. Pris per dygn med seniorrabatt ca 375 SEK för för fyra dygn.

Fina omgivningar för cykling, promenad, bil mm. Kommer besöka denna camping igen när tillfälle ges. Tips, missa inte att besöka/prova pizzeria La Perla i Krusö - en av dom bästa pizzerior jag besökt.






Spara
Ring
Det var väl lågsäsongspris. Pingsten var ju tidig i år. Min erfarenhet är att First är dyra på allt och har dåliga utcheckningstider. Vem vill åka hem klockan 11 om man bara är ute och helgcampar? Sen har de mage att kalla det dygnsavgift även om man kommer exempelvis klockan 18. I min värld är ett dygn 24 timmar då är 18-18 ett dygn!
 

leifn

HBK Medlem
Inlägg
237
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2024
Har under våren fått massor av rabatterbjudanden från dem,måhända de har tagit för stora tuggor med priserna?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
12.205
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Har under våren fått massor av rabatterbjudanden från dem,måhända de har tagit för stora tuggor med priserna?
Ja med tanke på att det var någon som hade fått ett pris på 960:- på Solvik vid Smögen förra året, så är dom i vart fall historia för mej.
Vi brukade vara där ganska ofta före det såldes till First Camp, men då till mindre än halva priset.
 

Heekulainen

HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Linköping
HBK-Nr
27844
Medlemskap
2024
Det finns ju en del branscher där konkurresen är ett minne blott och det märks på skenande priser.
Är lite osäker på hur många campingkedjor vi har, men det tanke på att matvaruhandeln i princip sköts av 3 megabolag från inköp till våra matbord så borde det väl vara i den storleksordningen. Konkurrensverket är underfinansierat så ingen har egentligen koll på vad som hänt och hur fort det gått.
Själv brukar jag beklaga mig över att Sverige numera består av samma 5 butiker trors att man kommer till ett köpcentrum i en annan stad, men det är nog att överdriva; Dom är nog åtminstone 10-11 olika.

Jaja, vi får iallafall exakt det vi ville ha i denna dystopiska jämmerdal av fri handel och rörlighet av människor.
 

HelleJ

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29474
Medlemskap
2024
Tylösand torsdag. Ville ha 600 kr for en plats utan el. Vi har många lediga platser sa hon i receptionen. Vi sov inte där . Den natten var det 8 st som stannade väldigt nära på en parkering. Alla skötte sig vad jag kunde se.
 

Kala566

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
40411
Medlemskap
2024
Siljansbadet i Rättvik har definitivt ingen hög standard, sunkiga service som luktar mögel och är allmänt äckliga. och med tanke på deras priser borde de ha råd att rusta upp dem. Vi hade bokat plats 3 nätter när det var Rättviks marknad, när vi kom dit vid 19 tiden på kvällen så var våran plats belamrad med masonitskivor och lastpallar i en stor hög, så det var bara att börja plocka undan. Ska dock sägas att personalen på Campingen gör sitt bästa efter förutsättningarna som First Camp ger dem.
Enåbadets Camping i Rättvik som oxå ägs av First Camp är betydligt fräschare.
 

Jost68

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
29346
Medlemskap
2024
Det var väl lågsäsongspris. Pingsten var ju tidig i år. Min erfarenhet är att First är dyra på allt och har dåliga utcheckningstider. Vem vill åka hem klockan 11 om man bara är ute och helgcampar? Sen har de mage att kalla det dygnsavgift även om man kommer exempelvis klockan 18. I min värld är ett dygn 24 timmar då är 18-18 ett dygn!
Jag har aldrig träffat på en camping som låter som beskrivet. Sedan varierar möjlighet till när man får checka in till när man måste checka ut men någon slags timtaxa har jag aldrig upplevt på en camping, har du något exempel? Jag vet att vissa campingar har Quick stop men det är om jag minns rätt 21-09.
 
Toppen